International Conference on Child Foreign Language Acquisition

International Conference on Child Foreign Language Acquisition

16-17 d’octubre 2014 Vitòria – Gasteiz

This workshop focuses on child (4-12) foreign language acquisition in school contexts. Research exploring how children of that age range interact while completing communicative tasks is lacking, especially in foreign language settings. Philp, Oliver and Mackey (2008: 13) stated that there is a need for “rich, detailed descriptions of the many and various factors which interact to impact a given child’s L2 development.” Thus, we will welcome studies carried out within interactionist or sociocultural approaches and focused on different aspects of child foreign language development. Topics that will fit this call for papers will be, among others: Continuar llegint

Compartir

Seminari de recerca en anàlisi del discurs i ideologies lingüístiques |

Seminari de recerca en anàlisi del discurs i ideologies lingüístiques |.

Blog Seminari

El proper 25 d’abril de 2014 tindrà lloc el Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació de la Universitat de Barcelona organitza un seminari de recerca en anàlisi del discurs i ideologies lingüístiques titulat «Definicions d’ideologia i ideologies lingüístiques». Aquest seminari anirà a càrrec de diversos investigadors en formació vinculats amb el Centre: Avel·lí Flors (UOC, UB), Helena Torres (UdL), Iago González (UVigo, UOC) i Francesca Walls (UB).

Dades de l’acte
Data: 25 d’abril de 2014
Hora: 12.00h
Lloc: Sala de Professors, 5è pis (Edifici Josep Carner)

Per a més informació podeu consultar el Blog del Seminari del CUSC

I Jornada de Variació i Lingüística Forense en honor de M. Teresa Turell

I Jornada de Variació i Lingüística Forense en honor de M. Teresa Turell, que organitza el grup de recerca Unitat de Variació Lingüística (UVAL).

Data: 24 d’abril del 2014

Hora: 9.00 h
Lloc: Sala de conferències 55.309 del Campus del Poblenou, Universitat Pompeu Fabra
Podeu consultar el programa de la jornada aquí. Continuar llegint

Augmenta l’hàbit de lectura a Catalunya, però disminueix la compra de llibres – VilaWeb

Augmenta l’hàbit de lectura a Catalunya, però disminueix la compra de llibres – VilaWeb.

Autor/s: ACN

Augmenta l’hàbit de lectura a Catalunya, però disminueix la compra de llibres

El nombre de lectors creix un 3% els últims quatre anys mentre que la venda de llibres baixa un 4,3% Continuar llegint

Jornades de Didàctica de la Llengua. Gramàtica i escriptura: un diàleg necessari?

Jornades de Didàctica de la Llengua. Gramàtica i escriptura: un diàleg necessari?

El Grup de Recerca sobre Ensenyament i Aprenentatge de Llengües (GREAL) de la Universitat Autònoma de Barcelona organitza properament unes Jornades de Didàctica de la Llengua titulades Gramàtica i escriptura: un diàleg necessari? Realitzades en el marc de la línia de recerca duta a terme actualment pel grup GREAL, les Jornades pretenen posar de relleu la relació entre el tractament de la gramàtica i la composició escrita en els processos d’ensenyament i aprenentatge de llengües.

L’acte es realitzarà els propers divendres 25 i dissabte 26 d’abril a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Trobareu tota la informació sobre les Jornades, el programa, l’horari i el mètode d’inscripció al següent enllaç: http://greal.cat/ca/jornades-2014. Així mateix, per qualsevol dubte també us podeu posar en contacte directe amb el grup GREAL a través d’aquesta adreça de correu electrònic: gr.greal@uab.cat

Font: Grup GREAL www.greal.cat, via Infozefir

Esteban-Guitart, Viladot, Giles: Perceived institutional support among young indigenous and mestizo students from Chiapas (México): a group vitality approach

Moisès Esteban-Guitart, Maria Àngels Viladot & Howard Giles

Perceived institutional support among young indigenous and mestizo students from Chiapas (México): a group vitality approach

Journal of Multilingual and Multicultural Development

Enllaç

La Plataforma per la Llengua publica l’InformeCAT 2014

Plataforma per la Llengua. InformeCAT 2014

InformeCAT 2014

L’InformeCAT és un document que mostra una panoràmica de la salut del català a través d’un recull de 50 dades dels diversos àmbits que tenen una influència més gran per a la llengua. L’objectiu és posar sobre la taula un document de referència que s’actualitzi anualment i que permeti disposar d’un termòmetre sobre l’estat i l’evolució de la llengua. Per a l’elaboració de l’InformeCAT s’han consultat diverses fonts i els estudis que l’entitat ha realitzat durant el darrer any.

La Plataforma per la Llengua ha esmerçat molts recursos humans i econòmics en l’elaboració d’aquest informe. Pots ajudar a cobrir la despesa d’aquesta campanya per ajudar a mantenir i donar a conèixer la vitalitat del català aportant 1,45€ enviant un SMS amb la paraula ESTIMO al 25511.

Descarrega’t l’InformeCAT 2014 (PDF)

Premi Joaquim Garcia sobre ús social del valencià, pedagogia, norma i models

PREMI “JOAQUIM GARCIA GIRONA” 2014

Podran aspirar al premi i a la publicació resultant en la revista Aula de lletres valencianes els docents, tècnics, escriptors, professors no universitaris o estudiants de l’àmbit de la llengua i la literatura, així com qualsevol persona que presente una proposta sobre els camps següents:

• Pedagogia i ensenyament de llengua o literatura
• Ús social del valencià
• Norma lingüística (existent o desitjable)
• Formació o evolució del model lingüístic valencià

http://taulafilologiavalenciana.wordpress.com/jornades/premi-joaquim-garcia-girona/

«VI Jornada sobre el valencià. Pedagogia (llengua i literatura), ús social i normativa»

 «VI Jornada sobre el valencià. Pedagogia (llengua i literatura), ús social i normativa»
25 d’octubre del 2014
Betxí (la Plana Baixa)
Termini de presentació de propostes de comunicació: 26 de maig del 2014 (inclusivament)

Les persones que vullguen participar amb una comunicació hauran d’estar inscrites en la Jornada i presentar una proposta sobre els camps següents:

  •       Pedagogia i ensenyament de llengua o literatura
  •       Ús social del valencià
  •       Norma lingüística (existent o desitjable)
  •       Formació o evolució del model lingüístic valencià
  •       Ressenya d’un treball publicat (article o llibre)

http://taulafilologiavalenciana.wordpress.com/jornades/vi-jornada-2014/

 

Una perspectiva de la situació sociolingüística del Japó – Nobuyuki Tukahara

Blog de la Revista de Llengua i Dret » Una perspectiva de la situació sociolingüística del Japó – Nobuyuki Tukahara.

 

Els idiomes autòctons del Japó són el que es coneix com a llengua japonesa, la llengua d’Ainu, el territori original de la qual es troba a la província de Hokkaido, la gran illa del nord; les llengües de Ryukyu, a les illes de la província d’Okinawa, al sud del Japó, i la llengua de signes. A banda d’aquests idiomes hi ha les llengües dels immigrants. Les comunitats lingüístiques més grans són la xinesa (776.267 parlants), la coreana (558.348), la filipina (214.281), la portuguesa (187.531), l’espanyola (101.059) i la vietnamita (64.332). Aquestes xifres es refereixen al nombre d’estrangers, registrats a dia 30 de juny de 2013, de les nacionalitats suposadament corresponents a cada llengua, és a dir, aquestes dades no ens mostren la dimensió exacta de les comunitats. La coreana i una part de la xinesa es consideren com a oldcomers, mentre que les altres són els newcomers o nouvinguts. Continueu llegint… Una perspectiva de la situació sociolingüística del Japó – Nobuyuki Tukahara

 

Joan Melià, membre de la Xarxa CRUSCAT, rep el Premi Pompeu Fabra

Recull de premsa

El filólogo Joan Melià, galardonado con el Premi Pompeu Fabra en la Generalitat » Cultura » Noticias » Ultima Hora Mallorca.

El filólogo Joan Melià, galardonado con el Premi Pompeu Fabra en la Generalitat

Joan melià
 El conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell, y Joan Melià.

Joan Melià (Porreres, 1954), profesor de la UIB, recogió ayer el Premi Pompeu Fabra en la categoría de trayectoria profesional a favor del fomento del uso del catalán en el Palau de la Generalitat, en Barcelona.
«Es un gran honor recibir un premio con el título de Pompeu Fabra, alguien a quien nombro cada día», declaró el filólogo, quien añadió que «una parte importante de los méritos tiene su origen en un esfuerzo colectivo de amigos, compañeros de trabajo y familiares». Continuar llegint

J. Melià: “Pitjors que la gota”

Pitjors que la gota

 

 

Entre dijous i dissabte passats he pogut assistir parcialment a dues activitats estretament relacionades pels temes que s’hi tractaven. D’una banda, al congrés internacional ‘El paradigma plurilingüe’, organitzat per la Federació d’Associacions de Directors de Secundària i celebrat a la UIB els dies 3 i 4. De l’altra, al IV Simposi Internacional sobre l’Ensenyament del Català, els dies 4 i 5 a la Universitat de … Continuar llegint: Pitjors que la gota (Joan Melià).

 

Presentació de dades dels projectes RESOL3 i RecerCaixa al IV Simposi Internacional sobre l’Ensenyament del Català | Blog del seminari del CUSC

Presentació de dades dels projectes RESOL3 i RecerCaixa al IV Simposi Internacional sobre l’Ensenyament del Català | Blog del seminari del CUSC.

El passat 4 i 5 d’abril, diversos membres dels projectes RESOL3 i RecerCaixa van participar al IV Simposi Internacional sobre l’Ensenyament del Català organitzat per la Universitat de Vic i hi van presentar diverses comunicacions sobre els projectes: Continuar llegint

Administració