Simposi sobre l’ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat

Font: Simposi sobre l’ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat.

II Simposi sobre l’ensenyament
de la llengua i la literatura catalanes
a la secundària i a la universitat
Quin futur volem?
Perspectives i propostes
Institut d’Estudis Catalans, 11 d’octubre de 2013

El Simposi sobre l’ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat vol ser un espai de trobada, de reflexió i de debat en positiu entre els professors de tots dos àmbits educatius per intercanviar opinions, establir ponts de diàleg i discutir estratègies d’aprenentatge. Aspira a contribuir també a l’acostament entre la secundària i la universitat (i viceversa), a fi d’afrontar de manera conjunta els grans reptes que tenim al davant.

La segona edició del Simposi sobre l’ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat vol reflexionar i debatre, d’acord amb uns paràmetres d’estat, sobre les perspectives de futur d’aquest àmbit. Els tres grans eixos en serien: 1) la comparació de legislacions estatals sobre l’ensenyament de la llengua i la literatura; 2) la proposta de currículums educatius de països propers que serveixin de referència, i 3) el suggeriment de paradigmes metodològics docents tant en llengua com en literatura.

A partir d’aquestes tres grans línies, es pretén fer una mirada cap a Europa i cap al món que permeti de contrastar realitats diverses, susceptibles de ser adaptades al cas català. Amb un doble objectiu, si més no: d’una banda, disposar de models variats a l’hora de definir, si escau, legislacions, currículums educatius i metodologies docents, adequats al segle XXI, i, de l’altra, gaudir, de manera prospectiva, de punts de partida vàlids per fixar marcs o directives d’orientació útils per a la nova situació política.

Adreçat a professors, estudiants i persones interessades en el tema, aquesta segona convocatòria també vol debatre sobre el paper de la llengua i la literatura catalanes en el context europeu i, en aquest marc, oferir idees i propostes constructives, realistes i idònies per a les polítiques del futur. Amb tot això, aquesta nova trobada entre el professorat de secundària i universitat aspira a contribuir al debat social obert amb la inflexió produïda pel procés d’independència política de Catalunya.

Programa del II Simposi

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *