«International Microbiology» és la revista de la Sociedad Española de Microbiología (SEM), preparada per la Secció de Microbiologia de la Societat Catalana de Biologia (SCB), filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). La revista està coordinada amb l’IEC, que s’encarrega de tota la gestió i edició digital de la revista. La publicació ha obtingut un factor d’impacte (FI) 2012 de 2,556 (el FI sostingut en 5 anys és de 2,070) i ocupa el sisè lloc entre les 75 revistes espanyoles de ciència del Journal of Citation Reports (JCR), de Thomson Reuters. A més, es troba en el lloc 54 de les 116 revistes incloses en la secció de microbiologia. Està situada, per tant, en el segon quartil de les revistes d’aquest àmbit de tot el món. Recentment, s’ha publicat el volum 16, número 1 (2013).

La revista té l’objectiu de difondre la recerca realitzada en els diferents camps de la microbiologia bàsica i aplicada entre els científics de tot el món. Publica dos tipus de contribucions: articles (revisions, articles d’investigació i notes d’investigació) i complements (editorials, punts de vista, opinions, ressenyes de llibres, obituaris, etc.). Una característica que la distingeix d’altres publicacions d’aquest àmbit és l’ampliació del terme «microbiologia», que inclou microorganismes eucariotes (protists, fongs, floridures). També, la publicació d’articles sobre els microbiòlegs clàssics d’Amèrica Llatina, així com qüestions relacionades amb la història i la sociologia de la ciència.

«International Microbiology» es troba indexada en les bases de dades següents: AFSA Marine Biotechnology Abstracts; Biological Abstracts; Biotechnology Research Abstracts; BIOSIS Previews; CAB Abstracts; Chemical Abstracts; Current Contents–Agriculture, Biology & Environmental Sciences; EBSCO; Embase; Food Science and Technology Abstracts; Google Scholar; IEDCYT; IBECS; Latíndex; MedBioWorld; PubMed; SciELO-Spain; Science Citation Index Expanded; i Scopus.

Per a més informació podeu consultar els articles del volum 16, número 1 (2013) a l’Hemeroteca Científica Catalana (HCC) de l’IEC.

Una resposta a La revista «International Microbiology» obté un factor d’impacte de l’any 2012 de 2,556