La divulgació científica augmenta un 6% l’interès dels joves per la Ciència

Mente CientificaLa Fundació ”la Caixa”, la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i la consultora everis han dut a terme l’«Estudio sobre vocaciones científicas» en què s’identifica l’impacte de les accions de divulgació per a promocionar les vocacions científiques i tècniques. El projecte s’ha desenvolupat durant dos cursos escolars (2012-2013 i 2013-2014) i hi han participat més de 2.500 estudiants de l’ESO. L’objectiu d’aquest estudi és incrementar les vocacions científiques i l’interès per la ciència dels estudiants.

Els resultats del projecte exposen que un 5,63 % més d’estudiants s’interessen per estudiar ciències, matemàtiques, enginyeria i tecnologia (STEM) després de participar en accions de divulgació científica. A més, aquestes activitats influeixen més entre els alumnes de menor nivell socioeconòmic (interès que augmenta en un 9,5 %), la qual cosa redueix l’escletxa social que existeix actualment. Així mateix, s’ha demostrat que transmetre la utilitat social de la ciència i mostrar models de referència quant a les sortides professionals impacta positivament en l’interès per estudiar STEM (10 %).

Val a dir que aquesta investigació pretén fomentar les vocacions en l’àmbit científic, tècnic i matemàtic ja que el nombre d’alumnes que opten per aquests itineraris formatius disminueix any rere any. Com a conseqüència d’aquest fet, la competitivitat i el creixement de la indústria i l’economia es veuen afectades i es dificulta el desenvolupament de programes de recerca i innovació.

Per informació més detallada de l’estudi podeu consultar el lloc web de la FECYT.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Butlletí mensual
Twitter