La UNESCO promou l’Accés Obert a la informació científica

Un dels objectius estratègics de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) consisteix en construir societats del coneixement integradores mitjançant la informació i la comunicació. En aquest marc, la UNESCO ha presentat l’OA curricula for Researchers and Library Schools, un conjunt de manuals especialitzats en accés obert a la informació científica (articles de revista, ponències, dades primàries, etc.). La finalitat d’aquesta iniciativa és facilitar el desenvolupament de les capacitats dels documentalistes i investigadors en aquest camp.

Els materials estan acuradament dissenyats i desenvolupats a partir de les necessitats detectades mitjançant enquestes, entrevistes i consultes en línia. El conjunt de manuals cobreixen les àrees temàtiques següents:
Curriculum for Library Schools
1. Introduction to Open Access
2. Open Access Infrastructure
3. Resource Optimization
4. Interoperability and Retrieval
Curriculum for Researchers
1. Scholarly Communications
2. Concepts of Openness and Open Access
3. Intellectual Property Rights
4. Research Evaluation Metrics
5. Sharing your Work in Open Access

En aquest context, val a dir que la UNESCO treballa per a millorar la consciència sobre els beneficis de l’accés obert entre els responsables polítics, investigadors i gestors del coneixement. A més, participa en debats mundials d’accés obert i coopera amb iniciatives locals, regionals i mundials.

Per a més informació sobre aquest tema podeu consultar el lloc web de la UNESCO.

Una resposta a La UNESCO promou l’Accés Obert a la informació científica

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Butlletí mensual
Twitter