Maria Corominas, elegida presidenta de la Secció de Filosofia i Ciències Socials

Maria Corominas, doctora en ciències de la informació i professora de la Universitat Autònoma de Barcelona, va ser escollida ahir, dilluns 18 de gener, presidenta de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’Institut d’Estudis Catalans. El nou Consell de Govern està format, a més, per Josep M. Panareda, doctor en geografia i història per la Universitat de Barcelona, com a vicepresident; Joaquim Arnau, doctor en filosofia i lletres per la Universitat de Barcelona i diplomat en psicologia aplicada, com a secretari, i M. Dolors Garcia Ramon, catedràtica emèrita d’Anàlisi Geogràfica Regional de la Universitat Autònoma de Barcelona, com a tresorera. Maria Corominas substitueix Josep González-Agàpito, que ha estat president de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC des de l’any 2007.

Maria Corominas (Solsona, 1961) és doctora en ciències de la informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i professora del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura d’aquesta Universitat, on també va ser sotsdirectora de l’Institut de la Comunicació (1999-2005). Del 2007 al 2013, va ser cap de l’Àrea d’Estudis i Recerca del Consell de l’Audiovisual de Catalunya. Les seves línies de recerca són l’estructura i les polítiques de comunicació, les teories de la comunicació, la comunicació local, la digitalització i la política lingüística. Té diversos treballs i publicacions sobre el sistema audiovisual i les seves transformacions.

Compartir

Novetat editorial Pensar és triomfar

El proper dia 20 de gener, al Palau Robert de Barcelona, tindrà lloc la presentació del llibre Pensar és triomfar. La publicitat a través de la història, de Lluís Costa.

El llibre de Lluís Costa explica la publicitat des de la història: què passava, per què passava i on passava. Segons quins moments de l’activitat publicitària serien inintel·ligibles sense la crònica sociopolítica de l’època. El gran mèrit de Pensar és triomfar és que l’autor, amb cada plat de crònica publicitària puntual, hi serveix unacompanyament que no és només bon maridatge sinó el complement històric que fa més rigorós, atractiu i saborós l’àpat literari. Si hagués d’explicar el llibre diria: «Aquí trobaràs les claus per entendre els canvis tècnics i conceptuals que la comunicació comercial ha hagut de fer, i haurà de fer, per adaptar la seva funció a distintes èpoques, modes i costums; amb aquesta lectura les mutacions que t’esperen et seran més entenedores. Si tens curiositat per saber com la publicitat ha anat conformat els continguts i fins i tot el format dels mitjans de comunicació, aquí hi ha l’explicació. Si tens dubtes si els anuncis creen necessitats o les necessitats creen anuncis, ho aclariràs també».
http://www.editorialuoc.cat/pensar-es-triomfar

VI Jornada de Recerca de la Societat Catalana de Comunicació

La VI Jornada de Recerca de la Societat Catalana de Comunicació tindrà lloc el dimecres 20 de gener de 2016 a la Sala Nicolau d’Olwer de l’Institut d’Estudis Catalans (carrer del Carme, 47, Barcelona).

Inscripcions

Programa

1a part:

De 10.00 a 10.45 h: Conferència inaugural: «Web social i difusió de la recerca» Dr. Lluís Codina, UPF

Presenta i modera l’acte el president Jordi Berrio

 

2a part :

De 10.45 a 11.30 h: «Projecció exterior de la recerca catalana a Europa»

 

  • • José Manuel Pérez Tornero, UAB
  • • Carlos Scolari, UPF
  • • Jaume Suau, URL

Moderadora: Magda Sellés

 

De 11.30 a 12.00 h: pausa i cafè

 

3a part:

De 12.00 a 12.45 h: «Coordinadors dels programes de doctorat. Balanç de la nova implementació de les escoles de doctorat i perspectives de futur»

  • • Jaume Guillamet, UPF
  • • David Vidal, UAB
  • • Pere Masip, URL

Moderador: Sergi Cortiñas

 

De 12.45 a 13.30 h: Lliurament dels premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual, que atorga el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC)

 

Jornada oberta a socis, investigadors i doctorands