Declaració de la Societat Catalana de Pedagogia – L’escola catalana, avui plurilingüe

La finalitat d’aquesta Declaració és la d’oferir als centres educatius, AMPA, consells escolars, entitats educatives i partits polítics un instrument amb fonamentació científica que els permeti explicar a les famílies, i a la ciutadania en general, el model d’escola catalana, avui plurilingüe. Les persones i entitats s’hi podran adherir. D’aquest document, se’n podran derivar adaptacions de format, disseny o contingut en funció del col·lectiu destinatari.

 

Llegiu la Declaració

Adheriu-vos-hi

Consulteu el llistat d’entitats inscrites

Gramàtica bàsica d’ús (GBU) de la llengua catalana

La Gramàtica bàsica i d’us de la llengua catalana  que acaba de publicar l’Institut d’Estudis Catalans posa a l’abast la Gramàtica de la llengua catalana publicada el 2016 (molt actualitzada) en paral·lel a la Gramàtica ESSENCIAL de la llengua catalana disponible en línia https://geiec.iec.cat/ per a tot tipus de consulta temàtica. Com diu Màrius Serra, filòleg de l’Institut, és una sola gramàtica amb tres personalitzacions, com el misteri de la Trinitat.

La que avui pot ser més útil a pedagogs I professionals de l’educació I l’ensenyament és justament la Gramàtica bàsica i d’us de la llengua catalana  que hem de  tenir a l’abast en tot moment, si cal a la llum d’una espelma, quan escrivim un article, quan preparem les classes o quan volem fer un bon tweet/piulada a internet. És la de més fàcil consulta doncs està organitzada en quadres i amb exemples.

Tot docent és professor de llengua, ha de professar una llengua ben construïda, atès que és model normalitzador de llengua. Avui també sabem que per parlar de ciència o d’humanitats, prèviament hem de garantir la diversitat de significats i matisos que qualsevol enunciat lingüístic inclou amb independència de la intenció del subjecte emissor. El món pensat vol aproximar-se al món real però no ho és. Popper el va identificar com a Món 3 i amb competència lingüística en la llengua catalana comuna i en llengües vives hem d’entendre el món i ens hem de comprendre nosaltres mateixos en la diversitat de significats.

Pedagogues i associats dedicats a l’educació: Adquiriu d’immediat aquest instrument científic I professional necessari. (Ara, 14,5 €)

 

Com a socis de la Societat Catalana de Pedagogia podeu adquirir exemplars de la Gramàtica bàsica i d’ús de la llengua catalana  amb reducció del 50 % sobre el preu de venda al públic  (PVP: 29,00 €). Els exemplars es poden adquirir a la llibreria de l’IEC.

Enllaç al Portal de Publicacions: https://publicacions.iec.cat/PopulaFitxa.do?moduleName=cataleg&subModuleName=cerca_avanzada&idCatalogacio=32368

L’horari de la llibreria és es següent:

De dilluns a divendres, de 9 a 14 h i de 15.30 a 19.30 h

Carrer de Maria Aurèlia Capmany, 14-16

08001 Barcelona

Telèfon: +34 932 701 636

A/e: publicacions@iec.cat

Ubicació i horaris:  http://www.iec.cat/activitats/publicacions.asp?apartat=8

 

Col·loqui Transfronterer

Intercanvis, recursos, estratègies per al mestre plurilingüe

Escambis, recorses, estrategias pel mèstre plurilingüe

Gestes professionnels et boîte à outils des enseignants plurilingues

      

     

 

 

 

 

DATA: 20 de novembre de 2019

LLOC: Amphithéatre du site FDE de Perpinyà /UM. 3, av. Alfred Sauvy, 66000 Perpinyà (9h-17h30).

 

El Col·loqui del dia 20 de novembre anirà precedit per una VETLLADA PEDAGÒGICA que tindrà lloc el dia 19 de novembre a les 18:30h a la seu del Col·legi Pompeu Fabra-La Bressola, 1, avinguda de la república 66270 EL SOLER.

 

L’educació escolar avui té un repte que l’obliga a actualitzar alguns enfocaments per adaptar-se als processos de globalització que experimenta la societat. La diversitat lingüística i cultural forma part de la vida quotidiana. Els infants i joves estan en contacte amb multiplicitat de llengües vives. En aquest context, el Consell d’Europa decideix afavorir totes les polítiques d’educació lingüística nacionals o regionals que promoguin el multilingüisme social inclusiu per consolidar un sistema d’ensenyament plurilingüe que parteixi de la llengua del territori, atengui la llengua de les famílies i projecti l’aprenentatge de les llengües transnacionals. La jornada vol centrar-se en la didàctica del plurilingüisme i paper del docent com a agent clau en la implementació dels currículums escolars en classes bilingües i immersives. Les comunicacions seran una oportunitat per millorar comprendre la didàctica del plurilingüisme i intercanviar al voltant dels gestos professionals i dels recursos que afavoreixen la didàctica del plurilingüisme.

PROGRAMA DEL COL·LOQUI I DE LA VETLLADA PEDAGÒGICA:

Col·loqui transfronterer PROGRAMA PDF.

INSCRIPCIÓ GRATUÏTA.
Podeu formalitzar la vostra inscripció a través de la via que s'indica en el correu electrònic. 

SOPAR DEL DIA 19 DE NOVEMBRE, 
ESMORZAR I DINAR DEL DIA 20 DE NOVEMBRE 
a càrrec de l'organització. 



ENTITATS ORGANITZADORES: 



























Participació en les sessions de reflexió del Consell Escolar de la Generalitat de Catalunya

 

 

 

 

 

 

La Societat Catalana de Pedagogia participa en les sessions de reflexió i debat sebre EL TEMPS A L’EDUCACIÓ, organitzades pel Consell Escolar de la Generalitat de Catalunya a través de representants a les diferents sessions. 

Tota la informació

Els representants elaboraran una ressenya que es posarà en comú en una sessió conjunta el dia 4 de desembre. Posteriorment, es redactarà un document de CONSTACIONS/CONCLUSIONS/RECOMANACIONS que serà lliurat al Consell Escolar de Catalunya.

Els representants de la Societat Catalana de Pedagogia a les diferents sessions són:

Jordi Carmona, Martí Teixidó, Valentí Feixas, Carme Sabarich, Montserrat Dulcet, Carles Cereceda i Empar Garcia.

PLANTILLA PER A L’ELABORACIÓ DE LA RESSENYA: Plantilla format descarregable

L’EDUCACIÓ A L’HORA

Altres activitats

  • No hi ha novetats

Ja disponible dins el Portal de Publicacions de l'IEC.

Activitats

comptador

1