Martí Teixidó, pedagog dr., guardonat amb el reconeixement d’Actuació Cívica 2017 atorgat per Fundació Carulla.

Els membres de la junta de la Societat Catalana de Pedagogia, estem molt contents de fer-vos saber  que el seu president, el Dr.Martí Teixidó,  ha rebut el reconeixement  d’Actuació Cívica que atorga la Fundació Carulla de manera anual des de l’any 1983.

 

 

 

 

Els Premis d’Actuació Cívica tene per objectiu  distingir i reconèixer trajectòries vitals al servei del país. Es tracta de sis guardons que persegueixen sensibilitzar socialment a través de la tasca duta a terme per persones poc conegudes, sovint anònimes però exemplars, en diversos àmbits de la vida.

 

 

 

 

 

 

 

 

Martí Teixidó i Planas. Promotor del plurilingüisme. Per la seva trajectòria exemplar al servei de la difusió de la identitat i la llengua catalana en l’àmbit escolar i l’ensenyament no formal, la promoció del patrimoni cultural, la divulgació de la cultura tradicional i popular, l’associacionisme i el voluntariat. Destaca la presidència de la Societat Catalana de Pedagogia, on ha impulsat activitats de recerca en enginyeria social de la pedagogia i, especialment, el programa «Termòmetre Lingüístic i Marc d’Ensenyament de Llengües Vives».

 

http://www.fundaciocarulla.cat/ca/noticies/mohamed-el-amrani-filo-farr%C3%A9-ramon-faura-felip-munar-laia-serrano-i-mart%C3%AD-teixid%C3%B3-guanyen

 

 

GALERIA D’IMATGES DE L’ACTE DE LLIURAMENT

Fotografies: Llibert Teixidó  llibert.com

 

SCP: contribució al debat “Ara és demà”

 Ara és demà

Aportacions a la millora de l’educació a Catalunya 2016

La Societat Catalana de Pedagogia ens hi hem posat el dimecres 14 de desembre, a les 19 h a l’Institut d’Estudis Catalans, sala Puig i Cadafalch.

 

Acció                                      

Hem constituït la Comissió Galí-Homs: Martí Teixidó (president), Carme Amorós (coordinadora), Carles Cereceda (secretari-redactor) i els  vocals: Joan Rué, Ferran Ruiz-Tarragó, Marta Rebollar, Rosa-Maria de la Fuente, Josep Serentill, Núria Rajadell, Pere Lluís-Reverté.

Denominació Galí-Homs en reconeixement a Eladi Homs i a Alexandre Galí. Ells  foren els pensadors i impulsors del Consell d’Investigació Pedagògica o Consell de Pedagogia de la Mancomunitat de Catalunya. (Vegeu Tradició i renovació pedagògica, 1898-1939 de J. González-Agàpito, S. Marquès, A. Mayordomo, B. Sureda)

Volem contribuir al debat Ara és demà, (vegeu les cinc ponències) considerant les millores necessàries a l’educació actual de Catalunya, concretar propostes d’acció. D’acció pedagògica per als docents i les institucions escolars. D’acció política per als òrgans de l’Administració educativa, i els agents corporatius o socials (sindicats, juntes de directors, associacions d’inspectors, col·legis professionals, associacions de mares-pares).

Comissió Galí-Homs (G-H)

14.12.2016  Trobada de diàleg obert a socis posant en comú propostes o recomanacions per a la millora de l’educació a Catalunya i constitució de la comissió amb deu membres.

18.01.2017  Sessió presencial de la comissió per debatre tot el contingut i aprovar el contingut bàsic.

15.02.2017  Validació del text en construcció per la Junta.

22.02.2017  Text a consulta de membre de Junta i socis participants al debat.

25.02.2017  Text disponible  i invitació als socis a refutar-lo, fer redactats alternatius o a avalar-lo. termini 10.03.2017.

13.03.2017 Text final Contribució de la SCP al debat Ara és demà que serà tramès al Consell Escolar de Catalunya, amb explicitació de suport se s’escau.

 

Contingut del document

Els sis nuclis de debat varen ser acordats a la sessió de 14.12.2016. S’han refós en cinc per aproximar-nos millor a les cinc ponències que canalitzen la aporicipació al debat. Han contribuït amb aportacions escrites: J.M. Turuguet, P. Lluís, J. Serentill, C. Cereceda, M. Teixidó, M. Rebollar, R.M de la Fuente, J. Rué, F. Ruiz-Tarragó, C. Amorós, C. Rider.

Cada nucli ha de sistematitzar de manera breu (entre 1-2 pàgines màxim):

  1. Constatació de fet, problema o necessitat (base empírica)
  2. Breu anàlisi des de la perspectiva d’educació a la societat actual (contrastació entre realitats i finalitats de l’educació)
  3. Proposta d’acció: pedagògica si correspon als professionals docents i solament comporta un canvi de visió per conformar l’equip educador; o recomanació política si correspon a l’Administració educativa, i als agents corporatius o socials (sindicats, juntes de directors, associacions d’inspectors, col·legis professionals, associacions de mares-pares).

Les propostes d’acció o recomanacions que pugui fer la SCP, una societat científica de l’Institut d’Estudis Catalans, han d’estar fonamentades en coneixement científic i experiencial evident i  han de correspondre a finalitats d’ampli consens.

La comissió G-H considerarà les propostes rebudes articulant així la  participació dels socis amb una elaboració en temps i forma. El 15 de març  de 2017 és el termini donat pel Consell Escolar de Catalunya.

 

 

SESSIÓ DE TREBALL PRESENCIAL COMISSIÓ GALÍ-HOMS 18-01-2017

 

 

 

 

DOCUMENT D’APORTACIÓ SCP AL DEBAT ARA ÉS DEMÀ

SCP ara és demà 11M

Activitats programades

  • 05.10. - 18.07.2017 |
    Totes les activitats Curs 2016-2017
    » Més informació «
  • 06.05.2017 @ 09:00 - 14:00 |
    3a JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE. Dissabte 6 de maig.
    » Més informació «

Ja disponible dins el Portal de Publicacions de l'IEC.

Seminaris 30 anys

Les presentacions apareixen publicades a la RCP núm. 8.

Activitats

comptador

1