Miquel Garcia Casaponsa. Amb bon record.

Miquel Garcia Casaponsa, membre de la Societat Catalana de Pedagogia. Docent, vinculat a l’Escola Pia de Catalunya, ha estat director de diverses escoles. Home discret, és reconegut per tots per com ha deixat fer; ha acollit gran diversitat d’iniciatives dels mestres i professors i ha contribuït a l’efectiva realització d’accions d’educació social i en el lleure. Ha estat director general de centres concertats i privats del Departament d’Ensenyament. (2011-2017). Sempre atent a les activitats de la SCP amb la discreció que el caracteritza.

Miquel Garcia Casaponsa s’ha mort el 20 de gener de 2018.

 

Premis de Pedagogia de l’Institut d’Estudis Catalans – Participeu-hi!

Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic                                   > fins el 15 de febrer

Societat Catalana de Pedagogia i Fundació Joan Profitós d’Escola Pia

28a convocatòria. Premi instituït per la Fundació Joan Profitós. Des del 2014 és convocat conjuntament per la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, i la Fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia de Catalunya. Obra que contingui una reflexió pedagògica o una anàlisi sobre l’acció educativa. Consideració pedagògica global o a partir d’un aspecte concret o des d’una experiència particular. Originals en català, extensió mínima de 100 pàgines de format ISO A4 i amb interlineat doble.

Joan Profitós, escolapi, mestre novell el 1914 estigué atent a l’Escola Nova: Claparède, Decroly i Montessori que visità Barcelona el 1918. Proper a Llongueras, Martorell, Pérez Moya elaborà material per a les aules. Compromès amb el català que era la llengua en la qual els nens havien d’aprendre (divulgador de Baldiri Reixac) elaborà unes beceroles i llibres de lectura en català el 1919.

Cada mestre pot reelaborar la seva experiència pedagògica descrivint els fets i accions, fonamentant-los en el coneixement pedagògic i els grans autors i així fent-ne una actualització considerant els infants i joves d’avui en la societat actual.

Participar en el premi és motiu d’autodisciplina per a fer aquesta reflexió que en tot cas comportarà una gran millora professional. D’altres mestres i professors podran sentir-se estimulats i gaudir de la seva activitat.

http://Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic

Aquesta és una invitació de la Societat Catalana de Pedagogia.

Pràctica, teoria i avaluació de la innovació educativa

Aquesta galeria conté 6 fotografies.

Amb Revista Catalana de Pedagogia, vol 12 hem volgut donar continuïtat  a la sessió  INNOVACIÓ EDUCATIVA I SISTEMA PEDAGÒGIC A L’ESCOLA realitzada amb la participació de les diverses xarxes de centres (05/10/2016).
 
 
 
 Amb el tema monogràfic: Pràctica, teoria i avaluació de la innovació hem donat la paraula a professors i experts per clarificar la relació permanent entre pràctica, teoria i avaluació. Confiem que siguin textos útils als equips docents.

 

Accés a la Revista Catalana de Pedagogia. Vol 12

 
 
 
Sessió de presentació i taula rodona sobre la pràctica, teoria i avaluació de la innovació.
Diàleg entre els autors  al qual se sumen altres experts que intervenen com a responents preferents de fila zero. El diàleg s’obrirà tots els assistents representants de les diverses institucions educatives.
 
Data: 11 de desembre de les sis a dos quarts de vuit del vespre.
Lloc: seu de l’Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47. Barcelona.
 
PROGRAMA INVITACIÓ I RESUM DE LES INTERVENCIONS
GALERIA D’IMATGES
 

Activitats programades

  • 01.11. - 20.07.2018 |
    Comissió FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE – llibre coral
    » Més informació «
  • 14.11. - 18.12.2018 |
    Acreditació pedagògica dels museus
    » Més informació «
  • 28.02. - 15.11.2018 |
    Educació i mitjans de comunicació – Debat inaugural + Seminari de Pedagogia
    » Més informació «

Ja disponible dins el Portal de Publicacions de l'IEC.

Seminaris 30 anys

Les presentacions apareixen publicades a la RCP núm. 8.

Activitats

comptador

1