Pràctica, teoria i avaluació de la innovació educativa

Amb Revista Catalana de Pedagogia, vol 12 hem volgut donar continuïtat  a la sessió  INNOVACIÓ EDUCATIVA I SISTEMA PEDAGÒGIC A L’ESCOLA realitzada amb la participació de les diverses xarxes de centres (05/10/2016).
 
 
 
 Amb el tema monogràfic: Pràctica, teoria i avaluació de la innovació hem donat la paraula a professors i experts per clarificar la relació permanent entre pràctica, teoria i avaluació. Confiem que siguin textos útils als equips docents.

 

Accés a la Revista Catalana de Pedagogia. Vol 12

 
 
 
Us convidem a la sessió de presentació i taula rodona sobre la pràctica, teoria i avaluació de la innovació.
 
Serà un diàleg entre els autors  al qual se sumaran altres experts que intervindran com a responents preferents de fila zero. El diàleg s’obrirà tots els assistents representants de les diverses institucions educatives.
 
 
Data: 11 de desembre de les sis a dos quarts de vuit del vespre.
Lloc: seu de l’Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47. Barcelona.
 
Vegeu programa-invitació
  
CAL CONFIRMAR ASSISTÈNCIA  A TRAVÉS D’AQUEST APLICATIU

SUSPÈS – Educació i mitjans de comunicació – Inauguració de curs + Seminari de Pedagogia

ACTIVITAT SUSPESA  PER LA SITUACIÓ POLÍTICA

 

 

 

 

 

 

Acte inaugural. UNA ALTRA VIDA A LA XARXA

Els nostres alumnes hi són.

Dimarts 24 d’octubre a les 18:00 h.

A la seu de l’Institut d’Estudis Catalans.

 

Seminari de Pedagogia. ENTRE L’ESCOLA I LES PANTALLES                                                         

7 i 8 de novembre a les 17:00 h                            

A la seu de l’Institut d’Estudis Catalans

 

Aquests dies a Catalunya hem de respondre a iniciatives i actes sobrevinguts. Són dies que ha calgut alterar moltes agendes i actes. Hem esperat fins al darrer moment però pensem que és una decisió prudent Aquest acte és ajornable atès que n’hi ha d’altres urgents. Agraïm la confiança a tots els inscrits/es i confiem reprogramar l’activitat.

 

_______________________________________________________

En deu anys la vida dels infants i joves ha canviat amb smartphone i accés a xarxes. Ens cal conèixer i comprendre què veuen, viuen i diuen. Com ho incorporem a l’ensenyament integrant educació, comunicació i cultura?

OBRIM EL DEBAT. Educació i mitjans de comunicació.
Jornada inaugural + Seminari de Pedagogia

Adreçat a mestres del darrer cicle d’Educació Primària i professors de secundària. Professionals de l’ensenyament.

Organitza:

 

Societat Catalana de Pedagogia

 

Amb la col·laboració de:

 

 

Amb el suport de:

 

______________________________________

Aquest cicle formatiu està format per dues activitats. Us podeu inscriure a les dues o només a una d’elles.

  • Jornada Inaugural- 24 d’octubre a les 18:00 h a la Seu de l’Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47.

UNA ALTRA VIDA A LA XARXA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Els nostres alumnes hi són.

Què en sabem els professors?                    

I la pedagogia, què hi diu?   

Vine i participa en el debat!

Programa jornada inaugural descarregable

INSCRIPCIÓ TANCADA. Us seguirem informant. 

Inscripció gratuïta. Formulari d’inscripció.

_____________________________________________________________________

 

  • Seminari de pedagogia – 7 i 8 de novembre de 17:30 h a 21:00 h. A la seu de l’Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47. Barcelona.

ENTRE L’ESCOLA I LES PANTALLES

 

 

 

Programa del Seminari de Pedagogia descarregable

INSCRIPCIÓ TANCADA.

Inscripció gratuïta. Formulari d’inscripció.

Activitat formativa acreditada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Assistència al seminari dels dies 7 i 8 de novembre: 10 hores acreditables.

 

 

Llegiu EL NAVEGANT de Joan-Lluís Lluís

Llegiu EL NAVEGANT de Joan-Lluís Lluís, Proa i entusiasmeu-vos amb el plurilingüisme. Invitació de Martí Teixidó

 

Encara en dies d’estiu, dies de vacances per als docents, mentre d’altres ciutadans treballen intensivament per oferir-nos els serveis que demanem els del país i els qui hi viatgen.

Una novel·la, fresca, ben ambientada en la France il·lustrada i revolucionada del segle XIX amb una delicada aproximació a l’amor, tot sense ocultar comportaments repugnants polítics o sexuals que esquitxen els ideals de democràcia i estimació. Un cant al plurilingüisme, poètic, però en cap cas en contradicció amb el fonament científic que avui es dóna a l’ensenyament de llengües amb intercomprensió, aprenent cada llengua amb ajuda de les ja conegudes. Ben diferent de com vàrem aprendre-les, per separat, ignorant-se unes a les altres, i si podia ser amb professor nadiu. Justament aquest és avui el menys competent per ensenyar una llengua si no coneix la llengua amb la què pensa l’alumne.

Si ja estem maldant per fer l’escola plurilingüe a partir d’una anàlisi de la societat actual globalitzada i intercomunicada, partint del principi que la persona construeix un únic pensament amb les diferents llengües, que les llengües són necessitat i garantia de la diversitat de pensament i de pluralitat cultural i que alhora les llengües procedeixen d’orígens comuns diversificats en l’espai i en el temps…. ho podem assaborir com a delectació.

Fer l’ensenyament plurilingüe és aprendre a viure en l’UniDivers que hem construït els humans. Vivim en un temps que ens permet superar el dualisme i, la llengua, les llengües en són l’expressió més genuïna. Unitat invariant de l’espècie humana: alimentar-se, dormir, somiar, conèixer, sentir, donar sentit, riure, reproduir-se, estimar… . I diversitat alimentària, horària, ritual, tradicional, fonètica, semàntica, estètica, ètica, cultural.

El navegant

Joan-LLuís Lluís

Editorial: Editorial Proa

Temàtica:

Novel·la literària

Col·lecció: A TOT VENT-TELA

Número de pàgines: 352

 

Un jove del segle XIX amb un do especial es veu arrossegat des de Perpinyà fins a la Comuna de París i a les colònies franceses d’ultramar en un viatge ple de descobertes i de reptes vitals.

Sinopsi de El navegant:

El protagonista d’aquesta novel·la d’aventures és curiós i inexpert, però té un do insòlit, gairebé sobrenatural, que el fa ser diferent de totes les altres persones. I també té una sense límits per les llengües del món. Es diu Assiscle Xatot i viu a Perpinyà, a mitjan segle XIX. El seu do i la seva passió el portaran per camins que mai no hauria sospitat, fins al París encès de la guerra franco-prussiana i la revolució de la Comuna. Una mica més tard, el vent de l’aventura el durà fi ns a la llunyana Nova Caledònia, on, entre colons europeus i indígenes canacs, serà posat a prova diversos cops per aconseguir sobreviure. Lluny
de les seves terres i de la seva estimada Josefa, es preguntarà: de què serveix tenir un do, si només comporta maldecaps i complicacions de tota mena?

https://www.youtube.com/watch?v=xQvz34LeU9c

Gust per les llengües. Superem la llengua oficial, la llengua instrumental, la llengua vehicular… Els catalans tenim motius sobrats per estimar la llengua i, per iaxò,  totes les llengües.

Activitats programades

  • No hi ha novetats

Ja disponible dins el Portal de Publicacions de l'IEC.

Seminaris 30 anys

Les presentacions apareixen publicades a la RCP núm. 8.

Activitats

comptador

1