VII Primavera Pedagògica

Enguany,  la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, convoca la setena edició del seminari de la Primavera Pedagògica . L’esdeveniment està previst per als propers 7 i 8 de maig a la sala Pi i Sunyer  de l’Institut d’Estudis Catalans, al Carrer del Carme 47, Barcelona.

 

DIÀLEG ENTRE PEDAGOGS I PEDAGOGUES JOVES I SÉNIORS

faixa pri p 2014(1)CLIQUEU DAMUNT DE LA IMATGE PER AMPLIAR-LA

  Com ja és habitual,  joves pedagogs i pedagogues que es troben en els deu primers anys d’exercici professional, són convidats a presentar breument els seus estudis, recerques i projectes per als quals cal trobar un espai de projecció acadèmica.  S’estableix un diàleg amb altres pedagogs de llarg recorregut professional que actuen com a crítics constructius i sorgeix un debat acadèmic enriquidor, tant per als participants, com per als assistents.   Sovint, les  intervencions dels assistents complementen les propostes dels ponents  i contribueixen al seu enriquiment. Es tracta, doncs, d’una trobada professional i científica d’intercanvi generacional on tots som ponents o responents. Tots podem contribuir a l´enfortiment de la pedagogia d’aquest país.

 Podeu veure i descarregar-vos el

programa primavera pedagògica 2014

Activitat organitzada per  la Societat Catalana de Pedagogia

566_LogoSCPVermell-85[1]

 

Amb la col.laboració de la Universitat de Barcelona

( Activitat acreditada per als estudiants de la UB amb un crèdit de lliure elecció )

 

ub2

 

Amb el suport del Departament d´Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

 (Activitat  reconeguda pel Departament d´Ensenyament amb una acreditació de deu hores per al professorat assistent.)

índice

 

INSCRIPCIONS   Les inscripcions són gratuïtes i les places són limitades.   Feu la vostra sol.licitud d´inscripció a través d´aquest formulari.  Atès que les places són limitades,  tindran prioritat els socis de la SCP i els estudiants provinents de la UB.  A partir del  dia 30  de d´abril   us comunicarem per correu electrònic si ha estat possible atorgar-vos plaça.

FORMULARI DE SOL.LICITUD D´INSCRIPCIÓ  http://www.iec.cat/jornades/primaverapedagogica2014.asp

Lorenzo Milani, un rector de poble d’Itàlia, Barbiana va prendre pel seu compte aquells nois jovenets adolescents que havien abandonat  l’escola i va demostrar que no  era per falta de capacitat. Se’n van sortir i molts van arribar a ser persones de cultura amb responsabilitats professionals o institucionals.

No és una història passada. El nostre sistema escolar, la institució escolar d’educació secundària per a noies i nois de 12 a 16 anys no troba l’alternativa per a alumnes desmarxats i els identifica amb fracàs escolar. Si els ha faltat un ambient favorable, la institució escolar pot compensar-ho i posar-los en marxa en la majoria de casos.  Milani va ser un gran educador compromès i home de cultura; no va dissenyar un sistema pedagògic. Tenim pendent una pedagogia per a adolescents, el sistema pedagògic que a Catalunya va iniciar Josep Costa-Pau el 1974 però que lamentablement no s’ha estès.
Us suggerim donar suport a la publicació i a l’acte difonent-lo entre professores i professors d’educació secundària. L’educació secundària ha de millorar molt i per a tots.L’acte s’esdevindrà el 25 de març a les 19 h a Amics de la UNESCO.

Invitació

La presentació va estar  càrrec de Xavier Besalú, Jaume Botey, Miquel Martí i José-Luís Corzo.

Aquesta vegada no es va centrar en la instrucció escolar sinó en la mala instrucció del militarisme que duu a l’obediència cega, la que va permetre l’holocaust nazi i els bombardejos feixistes a España. Front a Obediència… Consciència. L’Obediència és dependència, submisisó, renúncia a la condició humana. La Consciència és llibertat, solidaritat i construcció humana.

Besalú i Botey, seguint Milani, van repassar la contribució  a la Humanitat de: Prometeu que va donar el foc als humans, Antígona per la pietat enterrant el germà, Sócrates formant els joves, Jesús denunciant els poderosos, i en el decurs de la història: de Fiore, Bruno, Servet… tants condemnats i màrtirs per la llibertat… Sempre amb la no-violència… Gandhi, Luther King,  Lanza del Vasto, Xirinacs  i tot el procés d’objecció de consciència que, passant anys de presó, a España va acabar amb el servei militar. Però la submissió i l’obediència associada a la por encara són vigents i l’educació encara les transmet.

Lorenzo Milani va educar uns joves a pensar amb llibertat, amb consciència crítica i contribuir a millorar la societat sempre amb la no-violència. No debades es va fer esment del català Pere Casaldàliga, el bisbe de l’Església dels pobres a Mato Grosso, del qual aquests dies s’emet una pel·lícula i entrevistes a televisió de Catalunya. MTP

1a Conversa Pedagògica SCP

La primera conversa serà  dimecres 26 de febrer, de 6 a 8 de la tarda, i parlarem sobre

“L’Educació escolar, entre el curriculum i la cultura”.

Martí MTPfotocarnet10Teixidó obrirà la conversa (15-20′). S’espera un primer responent, antagonista o no (10′) per a activar la conversa i provocar la participació de tots els presents que inicialment poden anar assaborint un tè, cafè, refresc o…
Esperem entorn amable i el contingut arriscat que ens faci pensar a tots.

Ens trobarem a Silenus, carrer dels àngels, 8.  08001 Barcelona. (és a tocar de l’IEC)

Silenus-64914

silenus 1

 

 

 

 

 

PODEU CONSULTAR I DESCARREGAR-VOS EL DOCUMENT AMB EL RELAT I LES CONCLUSIONS, CLICANT AQUI