EDUCACIÓ I MITJANS DE COMUNICACIÓ. El dia 7 de març obrim el debat.

 

__________________________________________

OBRIM EL DEBAT. Educació i mitjans de comunicació.
Debat inaugural + Seminari de Pedagogia

Adreçat a mestres del darrer cicle d’Educació Primària i professors de secundària. Professionals de l’ensenyament.

Organitza:

 

Societat Catalana de Pedagogia

 

Amb la col·laboració de:

 

 

Amb el suport de:

 

______________________________________

Aquest cicle formatiu està format per dues activitats. Us podeu inscriure a les dues o només a una d’elles.

  • Jornada Inaugural- 7 de març a les 18:00 h a la Seu de l’Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47.

UNA ALTRA VIDA A LA XARXA

 

 

 

 

 

 

 

 

Els nostres alumnes hi són.

Què en sabem els professors?                    

I la pedagogia, què hi diu?   

Vine i participa en el debat!

Programa Debat  inaugural descarregable

Inscripció gratuïta. Formulari d’inscripció.

  • Seminari de pedagogia – 14 i 15 de març  de 17:30 h a 21:00 h. A la seu de l’Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47. Barcelona.

ENTRE L’ESCOLA I LES PANTALLES

 

 

Programa del Seminari de Pedagogia descarregable

Inscripció gratuïta. Formulari d’inscripció.

Activitat formativa acreditada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Assistència al seminari dels dies 14 i 15 de març : 10 hores acreditables.

PEDAGOGIA, ARA, llibre de Martí Teixidó

 

Referència: 58563

Autor: Teixidó, Martí

Pedagogia, ara : aplicació a la societat catalana : principis, tensions, referents, accions, cultura
Data d’edició: 2017
Descripció física: 171 p. : il·l. ; 24 cm
Entitats: Institut d’Estudis Catalans. Secció de Filosofia i Ciències Socials
ISBN: 978-84-9965-351-8
Editorial: IEC
Resum

La pedagogia es va formalitzar com a disciplina científica a l’inici del segle XIX fonamentada en la filosofia i en la psicologia i vinculada a la cultura (Herbart). A finals del segle XIX es va projectar la pedagogia experimental emulant la psicologia experimental (Lay) amb resultats decebedors. A l’inici del segle XX la pedagogia es presenta com una ciència pel fet que es fonamenta en la medicina i en la psicologia evolutiva (Claparède, Montessori) i s’inicia el moviment de renovació pedagògica de l’Escola Nova o Activa a Europa i de la Progressive School a l’Amèrica del Nord. La pedagogia pateix un gran desprestigi per bé que tothom en pot parlar. Certament hi ha hagut una pedagogia discursiva que tot ho teoritza sense fonament explicitat. Hi ha moltes experiències pedagògiques que s’han mostrat eficaces amb els seus mestres iniciadors i també amb d’altres seguidors però no sempre s’ha explicat el fonament científic i són atribuïbles a l’art personal. La pedagogia és una ciència teoricopràctica i ha de presentar fonaments sòlids en d’altres ciències i també resultats comprovables. La pedagogia no pot ser solament explicativa i ha de donar normes per a l’acció aplicable a entorns físics, socials i culturals molt diversos. És necessàriament interdisciplinària i sistèmica: analitzant les diverses variables ha d’organitzar el microsistema pedagògic en cada situació. En aquesta obra breu se situa la pedagogia en la societat i el temps actuals. Per a no reduir-la a teoria s’aplica a una realitat, la societat catalana, però es dóna una estructura de fonamentació: principis, de pensament acceptant la complexitat: tensions, d’observació de la realitat: referents, i tot per a prendre decisions: accions, amb una perspectiva àmplia: cultura. La intenció és que mestres i professors puguin fer-se un mapa mental clar per a establir la relació educativa amb els infants i joves i organitzar les situacions d’aprenentatge amb ciència pedagògica. Hi ha principis i reflexions fonamentades però les decisions i accions han de ser consistents internament i coherents amb la realitat.

Premis de Pedagogia de l’Institut d’Estudis Catalans – Participeu-hi!

Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic                                   > fins el 15 de febrer

Societat Catalana de Pedagogia i Fundació Joan Profitós d’Escola Pia

28a convocatòria. Premi instituït per la Fundació Joan Profitós. Des del 2014 és convocat conjuntament per la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, i la Fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia de Catalunya. Obra que contingui una reflexió pedagògica o una anàlisi sobre l’acció educativa. Consideració pedagògica global o a partir d’un aspecte concret o des d’una experiència particular. Originals en català, extensió mínima de 100 pàgines de format ISO A4 i amb interlineat doble.

Joan Profitós, escolapi, mestre novell el 1914 estigué atent a l’Escola Nova: Claparède, Decroly i Montessori que visità Barcelona el 1918. Proper a Llongueras, Martorell, Pérez Moya elaborà material per a les aules. Compromès amb el català que era la llengua en la qual els nens havien d’aprendre (divulgador de Baldiri Reixac) elaborà unes beceroles i llibres de lectura en català el 1919.

Cada mestre pot reelaborar la seva experiència pedagògica descrivint els fets i accions, fonamentant-los en el coneixement pedagògic i els grans autors i així fent-ne una actualització considerant els infants i joves d’avui en la societat actual.

Participar en el premi és motiu d’autodisciplina per a fer aquesta reflexió que en tot cas comportarà una gran millora professional. D’altres mestres i professors podran sentir-se estimulats i gaudir de la seva activitat.

http://Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic

Aquesta és una invitació de la Societat Catalana de Pedagogia.

Activitats programades

  • 01.11. - 20.07.2018 |
    Comissió FEM L’ESCOLA PLURILINGÜE – llibre coral
    » Més informació «
  • 14.11. - 18.12.2018 |
    Acreditació pedagògica dels museus
    » Més informació «
  • 28.02. - 15.11.2018 |
    Educació i mitjans de comunicació – Debat inaugural + Seminari de Pedagogia
    » Més informació «
  • 25.04.2018 @ 10:00 |
    Participació de la SCP en el III certamen d’oratòria organitzat per Grup Promotor Santillana
    » Més informació «
  • 12.05.2018 |
    Trobada pedagògica Spring Richmond Session
    » Més informació «
  • 16.05.2018 |
    Lliurament del XXVIIIè Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic.
    » Més informació «

Ja disponible dins el Portal de Publicacions de l'IEC.

Seminaris 30 anys

Les presentacions apareixen publicades a la RCP núm. 8.

Activitats

comptador

1