F. Walls (UB): Transmitting English abroad: Transnational anglophone parents raising children in Barcelona
Published 18 febrer 2019
Source: Transmitting English abroad: Transnational anglophone parents raising children in Barcelona
Walls, FrancescaEmpreu aquest identificador per citar o enllaçar aquesta tesi: http://hdl.handle.net/10803/665293Director/a: Vila i Moreno, F. Xavier (Francesc Xavier)Tutor/a: Tragant Mestres, ElsaDepartament/Institut: Universitat de Barcelona. Facultat de FilologiaData de defensa: 07-12-2018Paraules clau: Filologia anglesa; Filología inglesa; English phylology; Lingüística; LinguisticMatèries: 81 – Lingüística i llengüesÀrea de coneixement: Ciències Humanes i SocialsPàgines: 506 p.
Resum:
This thesis assesses how languages are managed in families with at least one transnational anglophone parent (TAP) resident in the metropolitan region of Barcelona. The languages chosen by TAPS for use with family members and especially for intergenerational transmission are the focus of the analysis, which combines quantitative and qualitative methods, macro and micro perspectives in order to account for the multiple influences that language choice is subject to at different levels. The way in … [+]Esta tesis analiza como se gestionan las lenguas en familias con un mínimo de un progenitor anglòfono transnacional (PAT) residente en el ámbito metropolitano de Barcelona. El estudio se centra en las lenguas que utilizan los PATs con sus familiares, sobretodo en las que corresponden a la transmisión lingüística intergeneracional. El estudio combina métodos cuantitativos y cualitativos, y perspectivas macro y micro para considerar las influencias múltiples sobre el uso lingüístico a distintos … [+]Aquesta tesi analitza com es gestionen les llengües a famílies amb com a mínim un progenitor anglòfon transnacional (PAT) resident a l’àmbit metropolità de Barcelona. L’estudi es centra en les llengües que els PATs usen amb familiars, sobretot pel que fa a la transmissió lingüística intergeneracional. L’estudi combina mètodes quantitatius i qualitatius, i perspectives macro i micro per considerar les influències múltiples sobre l’ús linguistic a differents nivells. Com a actors primaris de la … [+]Documents amb el text complet d’aquesta tesiFRANCESCA_WALLS_PhD_THESIS.pdf (4.456Mb)
DESTAQUEM
Entrades recents
- TSC: Llengua i economia (2023)
- Jornada: Les mobilitats com a repte per a la sostenibilitat de les llengües minoritzades: 40 anys de la Revista de Llengua i Dret
- Postdoc UCD en llengua catalana
- Reconeixement a Joan A. Argenter en la primera edició de les «Trajectòries reeixides» de la SOCS
- Esdeveniments sociolingüístics
- Com salvem la llengua?: Màrius Serra; Maria Josep Cuenca; Laura Serra (IEC)
- “Per què defensem la diversitat lingüística?”. Invitació a l’acte inaugural de la celebració dels 25 anys del CUSC-UB
- 25 anys del CUSC
- «III Escola d’Estiu de Lingüística Catalana» (EDELC)
- «El procés d’anglicització als territoris de llengua catalana», Crida d’articles – Treballs de Sociolingüística Catalana 35
- Bolletí mensual del GRESIB, núm. 27
- Congressos de sociolingüística (Mercator)
- Lliurament del 21è Premi Modest Reixach de la SOCS
- Es presenta “El castellà a la Catalunya contemporània” a la URV (Galindo, Rosselló, Bernat)
- Climent: Avaluació del suport de la UE a les llengües minoritàries
Altres webs
• Societat Catalana de Sociolingüística
• Revista Treballs de Sociolingüística
• Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació (CUSC-UB)
• Grup de Recerca Sociolingüística de les Illes Balears (GRESIB-UIB)
• Unitat per l'Educació Mulilingüe (UEM-UA)
• Centre de Documentació de Política Lingüística (últimes bibliografies seleccionades)