Nou apunt del CUSC: «¿Els estudiants de secundària confien en ells mateixos… lingüísticament?», de Vanessa Bretxa, Llorenç Comajoan, Josep Ubalde i F. Xavier Vila

S’ha publicat l’apunt de sociolingüística i política lingüística del CUSC del mes de maig: «¿Els estudiants de secundària confien en ells mateixos… lingüísticament?», de Vanessa Bretxa, Llorenç Comajoan, Josep Ubalde i F. Xavier Vila»

Us en deixem la introducció:

«La recerca sobre l’adquisició de llengües ha evidenciat la importància d’un concepte poc estudiat fins ara, la confiança lingüística, que és clau per entendre la relació que els parlants establim amb les llengües. Però què és exactament la confiança lingüística? Com es mesura? És variable al llarg del temps o, per contra, és estàtica? El sistema educatiu català garanteix als estudiants uns nivells de confiança lingüística suficientment alts en català i castellà? Aquest apunt resumeix un estudi que ha posat el focus d’atenció en la confiança lingüística dels estudiants catalans en diferents moments del seu procés d’escolarització, i que dona resposta a algunes d’aquestes preguntes». continueu llegint→
Com sabeu, l’objectiu dels Apunts, de publicació mensual, és funcionar com un aparador de la producció científica del CUSC que sigui rellevant per a la gestió de la diversitat lingüística a casa nostra, i facilitar que els resultats de la recerca arribin —en català i de forma accessible— als agents implicats i al conjunt de la societat catalana. Podeu trobar tots els apunts del CUSC publicats fins ara aquí.
CUSC – Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació www.ub.edu/cusc