Política Lingüística impulsa el català a l’empresa i el comerç amb una campanya a les xarxes

La Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura ha iniciat una campanya de sensibilització amb el lema “Català i empresa” que s’adreça a grans marques, emprenedors i comerciants per comunicar  amb arguments de màrqueting que s’incrementi l’ús del català. La campanya que es difondrà per entorns digitals s’inscriu en el projecte Emmarca’t, que té l’objectiu d’acostar el català a les grans marques utilitzant estratègies de màrqueting que fan servir les empreses per prioritzar la personalització, la proximitat i la satisfacció del públic objectiu.

Amb l’etiqueta #CatalàiEmpresa es difondran arguments que mostren que el català suposa un avantatge competitiu per a l’empresa, que ajuda a guanyar clients i que respon a la demanda de personalització actual en l’àmbit empresarial, i informació sobre les obligacions que es desprenen dels drets lingüístics que tenen els consumidors, segons el Codi de consum, tant a poder ser atesos en català, com a trobar-hi la retolació, l’etiquetatge o els manuals d’instruccions, entre d’altra documentació.

La campanya està estructurada en 12 missatges breus en format eslògan, presentats amb un estil gràfic provocador, que busquen despertar l’interès del públic objectiu perquè vulgui obtenir-ne més dades. Els continguts vinculats a la informació de cada eslògan són disponibles en català, aranès, castellà i anglès. La campanya té com a punt de partida l’estudi ‘Preferències dels consumidors?’ sobre preferències lingüístiques dels consumidors, la infografia ‘50 raons per fer marca en català’, l’eina Llenguatest per comprovar el grau de compliment de les obligacions lingüístiques o el darrer estudi elaborat per Política Lingüística sobre assistents de veu en català.

Cliqueu per trobar més informació de la campanya.

Direcció General de Política Lingüística | llengua.gencat.cat

Administració