Seminari Josep Pallach

La Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana ha organitzat el seminari: “Les aportacions de Josep Pallach a la pedagogia i la història de l’educació”

 El seminari tindrà lloc per via telemàtica el dimarts 14 de desembre de 2021 a les 10h.

Via telemàtica – enllaç: https://us02web.zoom.us/j/85764072546?pwd=T0wrVjNNejZuc3lUbStIUmFjYmNzdz09

Programa Seminari sobre Josep Pallach (IEC)

 

I SEMINARI WEB DE LA REVISTA CATALANA DE PEDAGOGIA

I SEMINARI WEB DE LA REVISTA CATALANA DE PEDAGOGIA: «Educació i COVID: Un punt d’inflexió en els joves migrats
i el pràcticum de pedagogia»

1 de desembre de 2021, de 18 a 19.30 h

Enllaç ZOOM:

https://us02web.zoom.us/j/83982694322?pwd=aFdkOE9ISE4rNldmV2FRVU13UXd6dz09

Código de acceso: p44kNL

Per a inscripcions: https://www.iec.cat/jornades/CovidEducacio2021.asp

 

En moments com l’actual es fa rellevant interpel·lar la comunitat educativa científica i professional sobre el fenomen de la COVID-19 i les repercussions que té en el camp pedagògic. En aquesta societat cada cop més canviant i innovadora, des de la pedagogia s’han de poder desplegar competències amb grans marges d’incertesa. Per part de les organitzacions de pràctiques i els professionals que hi treballen, s’ofereix un context organitzatiu i un marc de requeriments professionals en el qual s’espera que l’alumnat apreciï la situació de demanda, reflexioni i faci front a l’activitat que se li planteja. Des d’aquest plantejament, la Revista Catalana de Pedagogia us convida al seu primer seminari web, que se centrarà en dos dels darrers articles més llegits que s’hi ha publicat:

Schmidlin, M; Venceslao, M; Beltrán, O; Freixa, M.; Sánchez, A. (2020). «Infants i joves que migren sols en temps de COVID-19. Una mirada des dels serveis». Revista Catalana de Pedagogia, núm. 18, p. 13-28. DOI: https://doi.org/10.2436/20.3007.01.147

Article complet: http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148270/146068

Rajadell, N; Aneas, A; Méndez, J.; Ferré, M. (2021). «Balanç de deu anys del pràcticum de pedagogia a la Universitat de Barcelona». Revista Catalana de Pedagogia, núm. 19, p. 3-23. DOI: https://doi.org/10.2436/20.3007.01.155

Article complet: http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148523/146788

 

INFORMACIÓ Seminari Web-SCP

Sessió inaugural SCP del curs 2021 – 2022

Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans va celebrar la sessió inaugural del curs 2021-2022, el passat dimecres 20 d’octubre de 2021, a les 18 hores, a la Sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans.

Es va presentar el llibre Viure perillosament, a càrrec d’autora, Gemma Pasqual i Escrivà i es van entregar els premis als dos treballs guanyadors d’Exporecerca Jove 2021.

També hi va participar Laura Borràs i Castanyer, presidenta del Parlament de Catalunya.

L’acte es va poder seguir presencialment i digitalment.