Declaració de la Societat Catalana de Pedagogia – L’escola catalana, avui plurilingüe

La finalitat d’aquesta Declaració és la d’oferir als centres educatius, AMPA, consells escolars, entitats educatives i partits polítics un instrument amb fonamentació científica que els permeti explicar a les famílies, i a la ciutadania en general, el model d’escola catalana, avui plurilingüe. Les persones i entitats s’hi podran adherir. D’aquest document, se’n podran derivar adaptacions de format, disseny o contingut en funció del col·lectiu destinatari.

 

Llegiu la Declaració

Adheriu-vos-hi

Consulteu el llistat d’entitats inscrites

L’educació a l’hora

 

La Fundació Jaume Bofill i la FMRPC han presentat EDUCACIÓ A L’HORA

PROPOSTA D’HORARIS ESCOLARS EN CLAU D’EDUCACIÓ A TEMPS COMPLET

 

Ha estat elaborat per un equip d’experts: Jaume Aguilar (FMRPC), Sílvia Lombarte (Aj. de Sant Boi), Montse Ros (CC.OO), Martí Teixidó (SCP) i Jesús Viñas (Inspecció DepEdu). Direcció: Elena Sintes (FJB, Coordinació Sarai Samper (FJB). Un equip que conjunta visions diverses: renovació pedagògica, acció municipal, sindicat professional, pedagogia ciència i supervisió-administració.

 

Podeu disposar de l’informe-proposta i de totes les publicacions complementàries.

https://www.fbofill.cat/projectes/educacio-lhora

És una proposta d’organització i gestió fonamentada en coneixement amb la finalitat de resoldre un assumpte, els horaris escolars, que avui no s’ajusten ni a les necessitats socials, ni al desenvolupament d’infants i adolescents. Però va més enllà atès que és una oportunitat per a fer un ensenyament-aprenentatge ben emmarcat en l’educació integral que conjuga l’activitat d’equip cooperatiu i l’activitat personal tutoritzada amb l’educació a temps complet, dins I for a de l’escola, col·legi o institut.

És un bon document per a reflexionar i debatre en equip docent i decidir el propi camí de transformació del model d’ensenyament que manté massa la uniformitat del model il·lustrat del segle XIX.

També podeu recollir o demanar un exemplar imprès directament a Fundació Bofill per dissenyar millor les sessions de debat.

La Societat Catalana de Pedagogia vam acceptar de participar-hi des del primer moment i pensem que el document contribueix a l’elaboració pedagògica que ha de fer la institució escolar coneixent les necessitats biopsicosocials dels alumne i els condicionats familiars ambientals. Darrera de tot es pot endevinar un model d’educació on alumnes i professors s’hi trobin de manera gratificant i puguem reduir els controls excessius derivats d’un ensenyament desajustat.

 

Societat Catalana de Pedagogia – Assemblea General

Sòcies i socis,

Procedim a la renovació de Junta de Govern per al període 2019-2023.

Som una societat petita però la nostra missió, un compromís voluntari per la pedagogia com a ciència en llengua catalana i per millorar l’educació de tots els ciutadans, és singular i rellevant. És possible per la dedicació d’uns i altres que ens anem rellavant. La Junta que encapçala la iniciativa i obre la participació ha de rebre un suport majoritari, avui que es pot fer amb votació electrònica.  Quan no hi ha candidatures diverses no s’ha de pensar que no cal el vot; ben al contrari, cal donar suport ampli a la candidatura oberta. (Ja vam viure una parada d’activitat de 1999 a 2001). La dedicació voluntària es realimenta si la recerca i accions impulsades reben un suport explícit.

Emeteu el vostre vot electrònic, són dos minuts.

https://scp.votacions.iec.cat 

Sols heu d’introduir el vostre NIF i pas: el mateix, ara amb lletra minúscula.

Aquest termini finalitzarà el dia 12 de juny a les 12:00h. (No es podrà votar de manera presencial).

 

Esperem que pugueu venir a l’Assemblea General ordinària i extraordinària el dimecres 19 de juny  (18:45 h). Abans hem previst una activitat amb contingut interessant:

 

ACTE OBERT.  Podeu donar-lo a conèixer.

Presentació del llibre  La màgia dels indicadors en educació, escrit per la sòcia i inspectora d’educació Elvira Borrell i l’inspector d’educació Xavier Chavarria. (17:30 h). I entremig, berenem junts. No hi falteu! Ens hi saludarem.

 

Martí Teixidó 

SCP, president                                                                                                             /  Societat Catalana de Pedagogia  /  Institut d’Estudis Catalans

Estatuts de la Societat Catalana de Pedagogia, actualitzats.

Estatuts de la Societat Catalana de Pedagogia. 

Aprovats per la l’Assembela General el 20 de juny de 2018, han estat ratificats pel Ple de l’IEC de 23 de maig de 2019.  Els canvis rellevants d’organització respecte als Estatuts de 1991 són:

La Junta de Govern es renovarà cada quatre anys i els membres  es podran presentar a una sola renovació consecutiva. (…) La Junta de Govern estarà assitida per un Consell de vocals reresentatius de les agrupacions territorials i dels equips de recerca actius o dels àmbits de treball que s’hagin creat. (Art. 5)

Però volem centrar l’atenció especialment en les finalitats  que ara es concreten (text nou en blau)

Article 1

La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans adscrita a la Secció de Filosofia i Ciències Socials, té per finalitats: propugnar, impulsar i aplegar la investigació educativa en les terres de llengua i cultura catalanes seguint l’orientació de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I). R: aplegant coneixement aportat per diverses ciències. D: desenvolupant, creant, dissenyant, instrumentant, amb orientació fonamentada d’acció. I: estenent les innovacions, instruments, sistemes en col·laboració amb escoles, entitats i institucions.

  1. Presentar el coneixement científic de la pedagogia als professionals per a contribuir a una acció educativa i docent fonamentada, consistent, coherent i eficaç per a una pràctica reflexiva i presa de decisions en cada context.
  2. Afermar la cultura i la llengua catalana en una societat multilingüe amb ciutadans plurilingües valorant la presència d’altres llengües.
  3. Promoure recerca interdisciplinària en el marc de l’Institut d’Estudis Catalans en col·laboració amb d’altres societats i seccions i a l’exterior amb les universitats, de terres de llengua catalana en primer lloc.
  4. Desenvolupar accions de difusió en col·laboració amb entitats que apleguen professionals docents, educadors i pedagogs i amb aquelles que s’adrecen a la infància i joventut.

Altres activitats

  • No hi ha novetats

Ja disponible dins el Portal de Publicacions de l'IEC.

Activitats

comptador

1