Pilar Benejam reconeguda com a Doctora Honoris Causa

Pilar Benejam, sòcia de prestigi de la Societat Catalana de Pedagogia, ha estat reconeguda com a Doctora Honoris Causa per la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona-Reus)

Resultat d'imatges per a Quina educació volemL’actevacadèmic s’escaurà el propvinent 29 de novembre a ls 12 hores  al Paranimf de la Universitat (carrer de l’Escorxador s/n, Tarragona).

Volem acompanyar-la com a mestra formadora de mestres, especialment en didàctica de la geografia i de les ciències socials. Sempre amb visió pedagògica ha esdevingut experta en formació dels docents en insistir:  “de la pràctica a la teoria”.  Ha estat consultora i membre de les comissions de formació del professorat a Ministerio de Educación, al Consejo de Universidades  en els plans de formació inicial. Professora i directora de l’escola de Mestres de Sant Cugat que va integrar-la a la Universitat Autònoma de Barcelona. Directora de l’Institut de Ciències de l’Educació.

Les acreditacions acadèmiques: mestra d’escola, llicenciada en filosofia i lletres – pedagogia, llicenciada en geografia, doctora en filosofia i ciències de l’educació són documentals. Però la seva vinculació a l’esenyament ha estat constant i continuada en tot el seu recorregut professional. Ha estat professors impulsora i realitzadora de les pràctiques d’inducció docent. Ella, a  més de les classes de la Universitat, no ha deixat mai de fer classe setmanal a una escola, o institut, o a la formació professional o a Escola de la Dona de la Diputació de Barcelona. I allà anava acompanyada d’estudiants. I carregada de recursos: mapes, fotografies, revistes, anuaris… Va demostrar que es pot fer molt bé una classe de 120 o 180 minuts si s’han previst diferents temps (lliçó del mestre, treball en equip, geografia quantitativa i projectiva, anàlisi d’un assumpte social d’actualitat,  documents àudiovisuals…).

Membre de l’equip de les set mestres, magnífiques i magnífics, que varen fundar Rosa Sensat institució l’any 1965. Ha fet formació de renovació pedagògica a les Escoles d’Estiu  mostrant que no hi ah d’haver contradicció entre la formació acadèmica i la formació a peu d’escola.  I una escola que prepara ciutadans per a la democràcia.

“L’escola no és només una institució de la democràcia, sinó també al seva condició de possibilitat. No hi ha democràcia sense els coneixements que permeten entendre el món”

                                                                                             Pilar Benejam: Quina educació volem?, col·lecció Referents, Rosa Sensat 2014