Eina per al diagnosi del treball dels ODS en centres educatius

La Societat Catalana de Pedagogia de l’Institut d’Estudis Catalans dona suport al treball educatiu per assolir els Objectius de Desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. El passat 22 de setembre 2021, la Xarxa d’escoles Vedrunes va presentar a la Junta de la SCP-IEC la seva EINA PER LA DIAGNOSI DEL TREBALL DELS ODS EN CENTRES EDUCATIUS, que posen generosament a disposició de totes les escoles que la vulguin utilitzar.

Amb aquesta eina, des de la SCP-IEC  iniciem un espai de formació i reflexió sobre els ODS amb diverses iniciatives pedagògiques realitzades als països catalans.  

[+] Visiteu el Formulari d’Avaluació  

[+] Visiteu els documents d’orientació  

[+] Visiteu els documents de reflexió  

Invitació a la sessió inaugural de la Societat Catalana de Pedagogia 2021-2022

La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, es complau a convidar-vos a la sessió inaugural del curs 2021-2022 que tindrà lloc el dia 20 d’octubre a les 18 hores a la Sala Pere i Joan Coromines de l’Institut d’Estudis Catalans (carrer del Carme, 47, de Barcelona).

Esperem que ens pugueu acompanyar presencialment però també hi haurà connexió virtual.

S’exposaran dos treballs guanyadors d’Exporecerca Jove 2021 i es presentarà el llibre Viure perillosament, a càrrec d’autora, Gemma Pasqual i Escrivà.

Per a confirmar l’assistència, cal formalitzar la inscripció a: https://www.iec.cat/jornades/inauguralscp2021.asp

 

 

Call For Papers Revista Catalana de Pedagogia:”Miscel·lània”

Ens complau anunciar-vos el Call For Papers “Miscel·lània” sobre aquestes o altres temàtiques rellevants per a la pedagogia:
• Interseccionalitats
• Gènere
• Inclusió educativa
• Innovació pedagógica
• Educació per a la ciutadania
• Teoria de l’educació
• Ensenyament universitari
• Tecnologies, educació i societat
• Educació de les emocions
Des de la Revista Catalana de Pedagogia (RCP) us encoratgem a fer aportacions que promoguin el debat i la reflexió educativa des de i sobre els diferents vessants del coneixement pedagògic. Seran especialment benvingudes aquelles aportacions que enriqueixin significativament el corpus de coneixement teòric i científic, sobretot des de l’àmbit de la recerca rigorosa i de qualitat.

Rebran especial acollida les aportacions amb col·laboració internacional, contribucions amb autoria conformada per autors/ores d’institucions de diferents països.
Els articles es poden lliurar en català o anglès en qualsevol moment.
Podeu comprovar les instruccions detallades per a autors/ores en: http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/about/submissions#authorGuidelines
Cordialment