Manifest de la Plataforma Som Escola

Manifest de la Plataforma Som Escola, de la qual l’IEC en forma part i queda representada a través de la SCP, davant la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que obliga totes les escoltes catalanes a fer un 25% de les classes en castellà.

Manifest Som Escola

 

 

Declaració de la Societat Catalana de Pedagogia – L’escola catalana, avui plurilingüe

La finalitat d’aquesta Declaració és la d’oferir als centres educatius, AMPA, consells escolars, entitats educatives i partits polítics un instrument amb fonamentació científica que els permeti explicar a les famílies, i a la ciutadania en general, el model d’escola catalana, avui plurilingüe. Les persones i entitats s’hi podran adherir. D’aquest document, se’n podran derivar adaptacions de format, disseny o contingut en funció del col·lectiu destinatari.

 

Llegiu la Declaració 

Adheriu-vos-hi 

SER PERSONA: Un principi educatiu per a la construcció individual i col·lectiva.

SER PERSONA: Un principi educatiu per a la construcció individual i col·lectiva.

Seminari web en línia 

Tindrà lloc el proper dia 4 de novembre.

 

PROGRAMA DE L’ACTE en format PDF

Programa de l’acte en format PDF descarregable

Activitat gratuïta. Inscripcions a través d’aquest enllaç:

Inscripció al seminari web en línia

En rebre la vostra inscripció, us enviarem l’enllaç per a la connexió zoom.

Us hi esperem!

 

 

Presentació del llibre SER PERSONA

de Valentí Feixas (Premi Joan Profitós 2018)

i debat participatiu.

 

 

Obrim el debat!

SER PERSONA: Un principi educatiu per a la construcció individual i col·lectiva.

Educar en l’humanisme en una societat globalitzada, multicultural i laica, requereix avui, un enfocament polièdric, una actitud atenta a l’entorn i un diàleg constant.

Pau López Castellote (1929-1994), fundador de Costa Llobera i COU Jaume Bofill, va desenvolupar un pensament i una proposta pedagògica basada en l’humanisme cristià que avui podem analitzar, extraure’n els principis i les finalitats i adaptar-los als referents actuals d’una societat diversa i plural.

Com podem donar resposta al principi educatiu basat en SER PERSONA més enllà de la definició de l’humanisme cristià?

Quina ha de ser la contribució social d’una escola cristiana oberta al món?

A quins reptes s’enfronta? Què pot aportar la perspectiva laica a la construcció de l’humanisme? De què parlem quan parlem d’interioritat i d’espiritualitat?

Què aporta Pau López Castellote a la pedagogia humanista en el marc de l’escola confessional i quins principis són extrapolables a altres orientacions en el marc d’una educació en valors orientada a ser persona?

 

ORGANITZA:

Societat Catalana de Pedagogia

Pagès Editors,

Animaset