I SEMINARI WEB DE LA REVISTA CATALANA DE PEDAGOGIA

I SEMINARI WEB DE LA REVISTA CATALANA DE PEDAGOGIA: «Educació i COVID: Un punt d’inflexió en els joves migrats
i el pràcticum de pedagogia»

1 de desembre de 2021, de 18 a 19.30 h

Enllaç ZOOM:

https://us02web.zoom.us/j/83982694322?pwd=aFdkOE9ISE4rNldmV2FRVU13UXd6dz09

Código de acceso: p44kNL

Per a inscripcions: https://www.iec.cat/jornades/CovidEducacio2021.asp

 

En moments com l’actual es fa rellevant interpel·lar la comunitat educativa científica i professional sobre el fenomen de la COVID-19 i les repercussions que té en el camp pedagògic. En aquesta societat cada cop més canviant i innovadora, des de la pedagogia s’han de poder desplegar competències amb grans marges d’incertesa. Per part de les organitzacions de pràctiques i els professionals que hi treballen, s’ofereix un context organitzatiu i un marc de requeriments professionals en el qual s’espera que l’alumnat apreciï la situació de demanda, reflexioni i faci front a l’activitat que se li planteja. Des d’aquest plantejament, la Revista Catalana de Pedagogia us convida al seu primer seminari web, que se centrarà en dos dels darrers articles més llegits que s’hi ha publicat:

Schmidlin, M; Venceslao, M; Beltrán, O; Freixa, M.; Sánchez, A. (2020). «Infants i joves que migren sols en temps de COVID-19. Una mirada des dels serveis». Revista Catalana de Pedagogia, núm. 18, p. 13-28. DOI: https://doi.org/10.2436/20.3007.01.147

Article complet: http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148270/146068

Rajadell, N; Aneas, A; Méndez, J.; Ferré, M. (2021). «Balanç de deu anys del pràcticum de pedagogia a la Universitat de Barcelona». Revista Catalana de Pedagogia, núm. 19, p. 3-23. DOI: https://doi.org/10.2436/20.3007.01.155

Article complet: http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148523/146788

 

INFORMACIÓ Seminari Web-SCP

Sessió inaugural SCP del curs 2021 – 2022

Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans va celebrar la sessió inaugural del curs 2021-2022, el passat dimecres 20 d’octubre de 2021, a les 18 hores, a la Sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans.

Es va presentar el llibre Viure perillosament, a càrrec d’autora, Gemma Pasqual i Escrivà i es van entregar els premis als dos treballs guanyadors d’Exporecerca Jove 2021.

També hi va participar Laura Borràs i Castanyer, presidenta del Parlament de Catalunya.

L’acte es va poder seguir presencialment i digitalment.

 

 

Eina per al diagnosi del treball dels ODS en centres educatius

La Societat Catalana de Pedagogia de l’Institut d’Estudis Catalans dona suport al treball educatiu per assolir els Objectius de Desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. El passat 22 de setembre 2021, la Xarxa d’escoles Vedrunes va presentar a la Junta de la SCP-IEC la seva EINA PER LA DIAGNOSI DEL TREBALL DELS ODS EN CENTRES EDUCATIUS, que posen generosament a disposició de totes les escoles que la vulguin utilitzar.

Amb aquesta eina, des de la SCP-IEC  iniciem un espai de formació i reflexió sobre els ODS amb diverses iniciatives pedagògiques realitzades als països catalans.  

[+] Visiteu el Formulari d’Avaluació  

[+] Visiteu els documents d’orientació  

[+] Visiteu els documents de reflexió  

La SCP a les xarxes socials

Altres activitats

  • 26.02.2022 @ 18:00 - 12:00 | S’inaugurarà l’exposició ‘Joan Triadú al Palau Robert
    Calendari
    » Més informació «

L’EDUCACIÓ A L’HORA

Ja disponible dins el Portal de Publicacions de l'IEC.

Activitats