Knowledge Building International Project (KBIP)

ComConeixer és la versió catalana del Knowledge Building International Project (KBIP). Aquest projecte de construcció de coneixement s’està executant des de l’any 2005 entre escoles de diverses regions del món, com ara Quebec, Estats Units, Hong Kong, Mèxic, Colòmbia i Catalunya. El projecte de l’escola ComConeixer segueix els principis de la teoria de la construcció del coneixement desenvolupada per Carl Bereiter i Marlene Scardamalia. per descriure el que una comunitat d’aprenents ha d’aconseguir per crear coneixement. La teoria del Knowledge Building aborda la necessitat d’educar tots els estudiants per a que siguin capaços d’explorar la realitat amb ments obertes i creatives. Té especial rellevància en el seu compromís d’inclusió, sostenabilitat i empoderament de l’alumnat, nens i nenes, a través del domini de les competències digitals. El projecte ComConeixer vol col·laborar internacionalment per entendre com funcionen les coses, per què succeeixen els esdeveniments i com nosaltres, els humans, ens podem ajudar mútuament a desenvolupar un entorn més sostenible, i una societat més ètica. Està compromés, per tant, amb els (Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

Persona de contacte: Pere Boluda  <pereboluda@gmail.com>
Presentació: https://view.genial.ly/62601215a145ce0011ad7b88/presentation-presentacio-scp-2022-abril
Documentació de referència: Dossier adjunt.
Difusio internacional: https://evidenceforteaching.org/practices/comconeixer-catalan-schools-at-the-knowledge-building-international-project-kbip
Avaluació del projecte: http://csda.gencat.cat/web/.content/home/arees-actuacio/publicacions/colleccio-documents/documents-32.pdf

 

Knowledge Building International Project

Diferents exemples internacionals d’implementació dels projectesde Knowledge Building es poden veure a la web oficial del projecte, i els fonaments teòrics d’aquesta metodologia es poden trobar a la Viquipèdia:

[+] KBIP Educació Web: https://kbip.co/

[+] Principis de construcció del coneixement (Viquipèdia): https://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge_building

[+] Fòrum de coneixement, plataformes i tecnologia (Viquipèdia): https://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge_Forum

 [+] Proper congrés internacional #KBSI2022: https://www.linkedin.com/posts/frankdejongwageningen_knowledge-building-summer-institute-2022-activity-6922547801402798080-_l3C

 El projecte català ComConeixer – KBIP s’ha desenvolupat en diferents projectes escolars a Catalunya Catalana seguint els principis del Projecte de Construcció del Coneixement de , que són útils per facilitar la conversa, el debat i la col·laboracio negociada. El conjunt bàsic de bastides per identificar i reflexionar sobre la col·laboració científica és:

La meva teoria (La meva teoria es…)

Necessito entendre (Necessito entendre…)

Nova informació (Nova informació…)

Aquesta teoria no pot explicar (Aquesta teoria no pot explicar…)

A better theory (Una teoria millor…)

Unim els nostres coneixements (Unim els nostres coneixements…)

 

TOTA LA INFORMACIÓ DEL PROJECTE AQUÍ

II SEMINARI WEB DE LA REVISTA CATALANA DE PEDAGOGIA. Mindfulness i educació

Mindfulness i educació

La pràctica de l’atenció plena (mindfulness) constitueix una poderosa eina educativa per a la tasca docent. En una societat en què imperen valors com la immediatesa, la multifuncionalitat i la sobresaturació d’informació, és important vetllar per espais que permetin cultivar la capacitat atencional, la calma emocional, la consciència i la cura dels altres mitjançant un «aprenentatge conscient», estimulant i proactiu. Les experiències en l’àmbit educatiu mostren que és una habilitat que es pot aprendre i desenvolupar mitjançant l’exercici i l’entrenament del control de la nostra atenció, enfocant-nos cap a un objecte, sensacions, parts del cos, observant els nostres pensaments i records. Pedagògicament i metodològicament això permet crear noves situacions d’aprenentatge en què estratègies com els jocs, els exercicis psicomotrius, el sentit de l’humor, els contes, la música, el teatre i altres llenguatges artístics, permeten l’exploració i experimentació des del propi cos. Organització: Societat Catalana de Pedagogia L’acte va tenir lloc el 5 d’abril de 2022 a l’IEC.

 

La SCP a les xarxes socials

Pedagogies feministes als Països Catalans

LIKE. BLANC

Gemma Pasqual

Activitats