2ª Jornada SCP sobre Currículum Bimodal i participació en la recerca 2014-2015
El proper dimarts 17 de juny, a les 18 h., a la seu de l’IEC (c/ Carme, 47, Barcelona) esteu convidats a la 2a. JORNADA SOBRE CURRICULUM BIMODALon es presentarà el sistema curricular que assegura substancials millores en aprenentatges i rendiment de l’alumnat i 13 centres de Catalunya que l’han experimentat enguany exposaran la seva experiència.
Per a assistir cal comunicar-ho abans a <peremarques@pangea.org> ja que l´aforament és limitat.
A més a més, el curs 2014-2015 la SCP continuarà amb la recerca sobre l’aplicació del curriculum bimodal i si voleu us hi podreu apuntar.
VEGEU AQUÍ en què consisteix, què s’ha fet enguany (han participat 13 centres) i quin és el compromís si us decidiu a participar. La SCP proporcionarà formació gratuïta en el propi centre als professors.
El curriculum bimodal us situa fàcilment en un nou paradigma formatiu, més en consonància amb els temes actuals, que permet millorar els aprenentatges dels alumnes i l’assoliment d’un major èxit escolar
XXXVI anys de Premis Baldiri Reixac de suport a l’escola en llengua catalana per a tots els infants
Dimecres , 28 de maig de 2014 s’han lliurat els premis a les Escoles i els Premis a Mestres i Professors. 12 escoles, 3 mestres i professors
Dimuenge, 1 de juny de 2014 es lliuren els Premis als Alumnes al Casal de l’Espluga de Francolí. 65 premis a grups d’alumnes conduïts pels seus mestres o professors.
La Societat Catalana de Pedagogia acompanya i difon els Premis Baldiri Reixac de la Fundació Lluís Carulla
L’escola en llengua catalana per a tots els infants i joves està ben arrelada. Potser enganyin a algunes famílies fent creure que en llengua castellana els fills aprendran millor. És intrumentalització política dels infants, inacceptable. L’experiència de més de trenta anys avala que els infants tenen l’oportunitat d’aprendre les dues llengües. L’infant que té dificultats en català, les té en castellà i es previsible que no li sigui fàcil l’anglès.
L’ensenyament en català està prou arrelat com que no podran arrancar-lo. Seria miserable que separessin uns infants dels altres per llengua fent grups de català o de castellà. La divisió seria perjudicial per als infants, els pares dels quals no els poden parlar en català.
Ho hem d’explicar a la ciutadania atès que les tribunals actuen a instàncies de persones que han estat mal informades.
2ª conversa de la SCP: les bases dels nous paradigmes educatius
Dimarts 10 de juny (de 18 a 20 h. en una cafeteria a propera a l’IEC) .
Temàtica: “Quins considerem que són els trets essencials dels nous paradigmes educatius”. Considerarem dos àmbits:
- FINALITATS. Àmbit Educatiu (paradigma pròpiament educatiu): objectius de l’Educació avui, quin és l’ideal de persona volem contribuir a desenvolupar? (l’acció educativa es desenvolupa en els entorns familiar, escolar i social en general –físic i ciberespai- )
- MITJANS. Àmbit didàctic/curricular (paradigma formatiu): objectius/continguts d’aprenentatge, recursos didàctics, metodologies, avaluació… Com pensem hauríem de ser els processos d’ensenyament/aprenentatge “sistemàtics” que es realitzen a les institucions formatives? (per tal de que els estudiants assoleixin el “model de persona” desitjat i la resta d’aprenentatges curriculars vinculats al nivell educatiu què es tracti)
La sessió va començar amb la presentació per part de Pere Marquès d’una proposta inicial amb l’objectiu de debatre-la i enriquir-la amb les aportacions dels assistents… mentre preníem un cafè. Carme Amorós va actuar com a relatora.
Així va ser la segona conversa pedagògica. Vegeu document-relat.pdf