Assemblea General 2013 – Societat Catalana de Pedagogia
Accediu a la informació i documents
(enllaços directes a documents i fotografies al final)
Dimecres, 19 de juny de 2013 a les 18:00 h
Sala Pere i Joan Coromines, de l’Institut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme, 47, de Barcelona)
Activitat prèvia
18:00 h Presentació d‘una de les activitats en curs:
El Currículum bimodal. Desenvolupament de la capacitat d’aprenentatge i extensió de memòria amb elaboració pròpia d’apunts i accés a informació digital.
Dr. Pere Marquès Graells, vicepresident. Director de la recerca en 16 centres pilotd’educació primària i secundària de Catalunya adreçada a comprovar les millores en els aprenentatges i els resultats acadèmics dels alumnes.
19:10 h Pausa amb un tastet i refresc perquè així segueix la conversa i l’intercanvi.
19:30 h La Junta ha acordat enguany fer un especial
Reconeixement a la Dra. Núria Borrell i Felip, sòcia, mestra i pedagoga, professora emèrita d’organització escolar de la Universitat de Barcelona durant més de 40 anys.
20:00 h
Sessió ordinària amb el següent ordre del dia:
1. Lectura i aprovació de l’acta de l’assemblea anterior, ordinària, de 20 de juny de 2012
2. Memòria d’activitats del curs 2012-2013
3. Informe econòmic de Tresoreria. Gestió de despeses i pressupost econòmic. Modalitats de quota i cost de les activitats.
4. Proposta de socis emèrits.
5. Incorporació de nous socis. + 5bis incorporació d’un nou vocal a la Junta
6. Intervenció del president. Actualitat i perspectives.
7. Preguntes i comentaris oberts.
8. Cloenda
Martí Teixidó
President
Presentació d´imatges de Núria Borrell
Document d´Assemblea de reconeixement a la trajectòria professional i personal de Núria Borrell
Memòria d´activitats 2012-2013
Intervenció final del president: “Actualitat i perspectives”
FOTOGRAFIES DE L´ACTE

Martí Teixidó, president de la SCP i Pere Marquès, Vicepresident i director de la recerca del Currículum Bimodal, durant la presentació de la mateixa.

Els assistents durant la pausa-tastet que va tenir lloc al claustre de l´Institut d´Estudis Catalans.

Imma Bordas va conduir l´emotiu acte de reconeixement a la trajectòria professional de Núria Borrell.

Elena Venini durant la lectura del document de reconeixement a Núria Borrell, que va ser aprovat per Assemblea.

El vicepresident primer, Joan Mallart, va ser l´encarregat de fer la presentació de socis nous, socis emèrits i socis que recentment han arribat al final del seu camí de vida.
«Projecte formatiu sobre l’AR i els QR en l’àmbit educatiu»
Presentem el Projecte formatiu sobre l’AR i els QR en l’àmbit educatiu», un projecte certament innovador que considerem que ha de tenir el seu espai i la seva utilitat en el context educatiu del nostre país. Ens estem referint tant a la realitat augmentada (AR) com als codis de resposta ràpida (QR), i com aquests ens ofereixen un munt de possibilitats educatives que cal explorar, conèixer i rendibilitzar didàcticament i metodològicament a les nostres aules.
Aquesta proposta formativa va adreçada a:
Docents de totes les etapes educatives
Educadores i educadors en l’àmbit no formal
Professorat universitari de l’àmbit del magisteri i les ciències de l’educació
Pedagogs, psicòlegs i psicopedagogs
D’aquesta manera, i de la mà d’un dels experts en la matèria objecte de treball, el professor Josep M. Silva (UAB), des de la Societat Catalana de Pedagogia fem una proposta de formació, completa, per mitjà de dues accions complementàries:
a/ Un curs de formació sobre l’AR i els QR en l’àmbit educatiu, de 20 hores a realitzar al llarg del primer trimestre del curs 2013-2014
b/ Creació i consolidació d’un grup de treball sobre l’àmbit proposat , durant el segon i tercer trimestres del mateix curs escolar i que, entre altres aspectes, estudiï i ampliï les possibilitats de l’ús educatiu de l’AR i els QR, elabori materials, difongui pràctiques de referència i faci una recerca sobre els usos educatius de l’AR i els QR.
La participació en aquest curs donarà preferència a l’hora de formar part del posterior grup de treball previst per al segon i tercer trimestre del curs 2013-2014, tal com s’expressa en el projecte formatiu que es pretén impulsar amb aquesta i la posterior acció formativa.
Per ampliar informació sobre dates, lloc, objectiu , continguts….cliqueu aquí Projecte formatiu
Aquest curs està reconegut pel pla de formació permanent del Departament d´Ensenyament, que atorga l´acreditació de 20 hores als assistents al curs
INSCRIPCIONS
Les persones interessades en el curs hauran d’indicar el nivell educatiu i l’àrea o matèria on els interessaria experimentar l’AR i els QR. La participació en aquest curs donarà preferència a l’hora de formar part del posterior grup de treball previst per al segon i tercer trimestre del curs 2013-2014, tal com s’expressa en el projecte formatiu que es pretén impulsar amb aquesta i la posterior acció formativa.
Atès que les places són limitades, s´otorgaran en funció dels criteris de prioritat establerts i aprovats per la Junta i que es faran públics als interessats en el seu moment.
PREU: 35 euros per als no socis / inscripció gratuïta per als associats.
NOTA: La quota anual de socis és de 35 euros. Atès que el fet de ser socis us atorgaria prioritat en l´assignació de places i al mateix temps, la gratuïtat de la present proposta formativa, us animem a considerar la possibilitat de fer-vos socis.
OMPLIU EL FORMULARI DE SOL.LICITUD D´INSCRIPCIÓ clicant aquí
NOTA IMPORTANT : Durant el mes d´agost, el correu de contacte per poder realitzar la sol.licitud d´inscripció és el següent: peremarques@pangea.org
Des de la mateixa adreça de correu, us comunicarem si ha estat possible assignar-vos plaça.
Primavera Pedagògica 2013
Enguany, la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, convoca la sisena edició del seminari de la
Primavera Pedagògica.
L’esdeveniment està previst per als propers 29 i 30 de maig a la sala Puig i Cadafalch de l´Institut d´Estudis Catalans
– Carrer del Carme 47, Barcelona –
DIÀLEG ENTRE PEDAGOGS I PEDAGOGUES JOVES I SÈNIORS
CLIQUEU DAMUNT DE LA IMATGE PER AMPLIAR-LA
Com ja és habitual, joves pedagogs i pedagogues que es troben en els deu primers anys d’exercici professional, són convidats a presentar breument els seus estudis, recerques i projectes. S’estableix un diàleg amb altres pedagogs de llarg recorregut professional que actuen com a crítics constructius i sorgeix un debat acadèmic enriquidor, tant per als participants, com per als assistents.
Les ponències presentades són publicades a la Revista Catalana de Pedagogia amb objectiu de donar a conèixer algunes de les línies d’investigació, iniciatives i intervencions pedagògiques que s’estan duent a terme i per a les quals cal trobar un espai de projecció acadèmica
CLIQUEU DAMUNT LA IMATGE PER AMPLIAR-LA
Sovint, les intervencions dels assistents complementen les propostes dels ponents i contribueixen al seu enriquiment. Es tracta, doncs, d’una trobada professional i científica d’intercanvi generacional on tots som ponents o responents. Tots podem contribuir a l´enfortiment de la pedagogia d’aquest país.
Activitat realitzada en col.laboració amb la Universitat de Barcelona
Podeu veure i descarregar-vos el programa , clicant aquí: Programa
INSCRIPCIONS
Les inscripcions són gratuïtes i les places són limitades.
Els estudiants de la Universitat de Barcelona, que assisteixin a la sisena edició de la Primavera Pedagògica, se´ls reconeixerà 1 crèdit de lliure elecció.
Feu la vostra sol.licitud d´inscripció a través d´aquest formulari. Atès que les places són limitades, tindran prioritat els socis de la SCP i els estudiants provinents de la UB. A partir del dia 16 de maig us comunicarem per correu electrònic si ha estat possible atorgar-vos plaça.