Destaquem

En reconeixement a Joan Triadú, escriptor i pedagog, president fundador de la Societat Catalana de Pedagogia

UIC

La Generalitat vol recordar i alhora retre un homenatge al pedagog, escriptor i activista cultural Joan Triadú amb l’exposició  itinerant  “Llegir com viure. Homenatge a Joan Triadú. 1921-2010” al Palau Robert. Un reconeixement a una trajectòria marcada per la seva lluita perseverant en defensa de la identitat catalana en un context polític i social difícil, i també per l’acció educadora que va portar a terme.

La inauguració de l’exposició i la projecció de l’audiovisual sobre Joan Triadú tindran lloc el dijous 17 de gener, a les 19 hores, amb la presència del conseller de la Presidència, Francesc Homs.També hi seran presents, entre d’altres autoritats, el director general d’Atenció Ciutadana i Difusió, Ignasi Genovès; el president de la Fundació Flos i Calcat i fill de l’homenatjat, Joaquim Triadú, com també altres familiars i personalitats del món educatiu i literari.

triadu_article2
El Palau Robert acull una Jornada dedicada a l’escriptor, activista cultural i pedagog Joan Triadú .
La taula rodona  tindrà lloc el  dijous  4 d´abril a les 18.00h.
 Consulteu programa clicant aquí

SEMINARI D’HIVERN 2012-2013

INFÀNCIA I TDAH. ANÀLISI MULTIFACTORIAL

Perspectiva neurobiològica, psicosociològica i educativopedagògica

DATES : 29, 30 i 31 de gener de 2013

HORA : de 18h a 21 h

LLOC: Institut d’Estudis Catalans . Carrer del Carme 47, Barcelona

Aquest seminari va adreçat a mestres, professors, pedagogs, psicopedagogs i professionals de l’ensenyament en general. Amb una sèrie de ponències encarregades a experts, amb l’intercanvi d’experiències i amb el debat entre participants, es pretén fer una reflexió crítica sobre el concepte de TDAH, a partir de la integració d’aquestes tres perspectives. En primer lloc, es tracta de reflexionar sobre la naturalesa del trastorn, l’origen, les causes, la diagnosi i el tractament. A continuació, s’analitzen els canvis socials de les darreres dècades, i es valora si aquests poden arribar a modificar l’estructura del cervell i provocar desatenció generalitzada i impulsivitat. Per últim, s’ofereixen propostes educatives i línies d’intervenció pedagògiques per a estimular  l’atenció i la capacitat de concentració.

Activitat formativa inclosa dins del marc de Formació Permanent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

S´oferirà la certificació d´assistència amb 10 hores acreditables per al professorat.

Amb el suport de :

Amb  la col.laboració de :

Consulteu i descarregueu el programa, aquí

IMPORTANT

Les inscripcions a les Jornades sobre la Infància i el TDAH han superat les previsions i havent fet les gestions, podem ampliar la capacitat solament a 140 assistents,entre sala presencial o sala complementària amb transmissió directa per videoprojecció. Lamentem no poder atendre totes les sol·licituds.i ens dóna confiança haver organitzat una activitat amb perspectiva múltiple (mèdica, sociològica,i  pedagògica) si respon a les necessitats que tenen plantejades educadors i educadores. Si el tema té tant d’interès i podem contribuir al seu aprofundiment teòric i pràctic, considerarem de fer unes segones jornades.

 

TREBALL PER A l’ACREDITACIÓ :

Us podeu descarregar  aquí el document amb el breu treball ( un full a doble cara )  que haureu de presentar, per tal de  completar les 10 hores acreditables.

FOTOGRAFIES DE l ´ACTE

Inauguració amb Jordi Cots, delegat del l’IEC;  Cristina Pellicer  Sotsdirectora General d´Infantil i Primària , del Departament  d´Ensenyament; Martí Teixidó, president da la SCP.

Imatge del metge psiquiatre infanto-jovenil  Dr Cornellà, durant la seva ponència adreçada a analitzar la identificació i el diagnòstic del Tdah. Així mateix, va abordar el tractament farmacològic amb unes consideracions basades en l´experiència personal.

Imatge dels assistents del Seminari d´Hivernque van mostrar en tot moment un gran interès

Jordi Badia, des de la seva perspectiva de pare d´infant diagnosticat, va exposar la seva experiència personal .

El filòsof Gregorio Luri va presentar  la focalització terapèutica de  l´escola i la societat en general,  amb una consegüent falta de confiança del professional mestre o professor

El  metge epidemiòleg Dr Jordi Sunyer va presentar  els resultats de  l´informe INMA,  investigació que constata la influència de  l’alta exposició a  televisió, la manca d´activitat física i la contaminació ambiental,  en el desenvolupament del Tdah.

La psicòloga Gladys Veracoechea, va oferir teràpies alternatives al fàrmac . Així mateix, va posar de manifest la importància d´un diagnòstic descriptiu i d´un tractament centrat en l´entorn de l´infant.


Joan Domènech, Berta Meneses i Núria Alart, van presentar les seves experiències educatives basades en la desacceleració del procés educatiu, la interiorització i la identificació de les capacitats dels alumnes, respectivament.

Consultar i descarregar les presentacions dels ponents a la Xarxa Social de la Societat Catalana de Pedagogia ( enregistrament gratuït ) .

http://scpedagogia.ning.com/profiles/blogs/jornades-infancia-i-tdah-presentacions-dr-cornella

Vídeos de les Jornades

Jornada 1: «El TDAH i la seva perspectiva neurobiològica» 29/1/2013

 

Jornada 2: «Els canvis socials: la vida a les ciutats i el seu impacte per al cervell» 30/1/2013

 

 Jornada 3: «Propostes educatives i línies d’intervenció pedagògica»  31/1/2013

Jornada inaugural de curs 2012-2013

El batxillerat. contribució a la seva definició integrant les perspectives cultural, professional i pedagògica

La Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, va realitzar la sessió inaugural del curs 2012-2013 el dimecres 24 d’octubre

Obertura del president Martí Teixidó anunciant les activitats projectades i grups actius.

Presentació  document “El nou Batxillerat “, resultant del seminari organitzat conjuntament per  la Societat Catalana de Pedagogia -Secció de Filosofia i Ciències Socials de IEC i el  Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, del proppassat 28 de setembre  i  que va comptar amb la participació de reconeguts experts sobre el tema.

LLIiçó inaugural a càrrec del Dr. Joan Manuel del Pozo, professor de la Universitat de Girona,: amb el títol

El Batxillerat: sentit i valors

el dimecres 24 d’octubre a les 19 hores,

a  la sala Pere Corominas de l’Institut d’Estudis Catalans (carrer del Carme, 47, de Barcelona).


Podeu descarregar el document programa en format PDF, aquí:

“El batxillerat. contribució a la seva definició integrant les perspectives cultural, professional i pedagògica”

DOCUMENT BATXILLERAT


PODEU VEURE EL VIDEO DE LA SESSIÓ A CONTINUACIÓ :

o bé a la videoteca de l’IEC

FOTOGRAFIES DE L’ACTE :

Presentació de les conclusions del Seminari sobre el batxillerat realitzat el proppassat 28 de setembre

Mesa presidencial

Assistents a l´acte

Gràcies a la gran acollida de la convocatòria, l´acte finalment es va celebrar a la sala Prat de la Riba, de l´Institut d´Estudis Catalans

La SCP a les xarxes socials

Pedagogia i ètica, baròmetre en temps de crisi

LIKE. BLANC

Gemma Pasqual

Administració