Sinergies de Recerca I: GLOCIC (UdL)/TRANSLINGUAM-UNI (UPF)

30 de setembre de les 15h a les 16.30h a través de videoconferència.

Uns dies abans us enviarem l’enllaç.

El mapa de sociolingüística de la SOCS pretén fer visibles recerques en curs que porten a terme equips investigadors d’universitats catalanes. En el marc d’aquesta mapa,  el projecte ‘Sinergies de recerca’ busca fer dialogar projectes d’investigació amb dimensions comunes.

En la primera reunió, s’estudiarà la competència global/transcultural a la universitat des d’una visió interdisciplinària. D’una banda, el projecte GLOCIC, de la Universitat de Lleida, estudia la competència global dels estudiants universitaris a través d’un estudi pilot sobre la internacionalització del currículum. Aquest recerca serà presentada per Josep Mª Cots i Maria Sabaté Dalmau. D’altra banda, el projecte TRANSLINGUAM-UNI, de la Universitat Pompeu Fabra, dirigit per Mireia Trenchs-Parera presentarà la competència transcultural en aules universitàries multilingües i multiculturals amb plena docència en anglès posant èmfasi en les llengües, les actituds, la sensibilitat intercultural i la identitat.

 

Declaració de la SOCS sobre el model lingüístic educatiu a Catalunya

Podeu descarregar-vos la declaració en aquest enllaç.

La Societat Catalana de Sociolingüística, en el marc de les seves activitats d’estudi i reflexió sobre aspectes lingüístics d’interès social, va impulsar un cicle de quatre taules rodones sobre el model lingüístic de l’educació obligatòria a Catalunya. Properament, el treball de les relatores d’aquestes sessions es publicarà al número 32 de Treballs de Sociolingüística Catalana, que sortirà en breu en la seva versió digital.  La junta també ha cregut que ara era un moment en què calia fer públic un posicionament sobre aquest tema, més enllà de la síntesi que es pogués derivar d’allò discutit en les taules rodones. Tenint present el paper històric que la nostra societat ha tingut en el desenvolupament de les polítiques lingüístiques als Països Catalans, ens ha semblat que avui i ara era necessari parlar, construir un posicionament com a col·lectiu, i invitar altres actors dels nostres territoris a mobilitzar-se per actualitzar els principis i les pràctiques d’ensenyament i renovar el compromís d’institucions i societat civil envers la llengua catalana en el marc del respecte i reconeixement de la diversitat i dins els condicionants polítics, socials, legals i pedagògics que es donen ara mateix.
Adjuntem doncs en aquesta entrada del blog el document que a nivell de junta hem consensuat per fer públic i on trobaràs més detalls sobre les raons, la valoració de la situació i les propostes que fem. Aquest cop és un escrit relativament llarg per la complexitat i importància que al nostre entendre té el tema.

Presentació de la tesi d’Aida Ribot Bencomo (UCSD)

Dijous 10 de juny a les 11:00h la Societat Catalana de Sociolingüística (SOCS) organitza una presentació de la tesi doctoral d’Aida Ribot Bencomo, de la Universitat de Califòrnia a San Diego, sobre la relació entre el fenomen casteller i el cos, la llengua i les identitats a Catalunya.

Aquesta presentació s’inscriu en el cicle «Noves tesis en sociolingüística catalana», amb què la SOCS ofereix una plataforma de difusió dels resultats de les recerques de doctorat en sociolingüística fetes des dels territoris de llengua catalana o sobre la llengua catalana.

L’acte es podrà seguir en línia; Aquí teniu l’enllaç per la sessió del dia 10 de juny:

https://us02web.zoom.us/j/84271470090?pwd=YnRUaWFVSWN6L2tyV2FpMWdJNFppUT09

ID de reunió: 842 7147 0090
CA: kg6J94

Activitats programades

  • No hi ha novetats

Pàgina del 40è aniversari

Administració