Cicle sobre el model lingüístic de l’educació obligatòria a Catalunya

La Societat Catalana de Sociolingüística (SOCS), filial de l’Institut d’Estudis Catalans, organitza entre el desembre de 2020 i el març de 2021 un cicle de quatre taules en format virtual sobre el model lingüístic de l’educació de noies i nois a Catalunya. La idea central del cicle és fer dialogar diferents agents socials perquè aportin reflexions al voltant de la realitat i els reptes de la formació lingüística d’infants i joves del nostre país.

Després de dècades d’ensenyament del català, durant les quals hi ha hagut canvis notables quant a la demografia i s’ha incorporat una perspectiva plurilingüe a l’educació obligatòria, sembla pertinent de debatre sobre els resultats del model educatiu de Catalunya, sobre la capacitat d’adaptació dels seus agents davant els canvis i les noves demandes socials, així com sobre el paper d’altres entitats de formació i de lleure en el foment del coneixement i l’ús del català entre infants, adolescents i joves.

D’altra banda, sovint s’ha intentat conflictivitzar l’educació lingüística de Catalunya, un procés amb ramificacions judicials i en els mitjans de comunicació que ha creat i crea tensions en els centres d’ensenyament i, en general, en la societat. És llavors rellevant de revisar les dimensions del conflicte i les direccions en què es pot actuar per contrarestar-lo.

El cicle se celebrarà íntegrament en línia i comptarà amb les taules i experts que es detallen a continuació. Els resultats de les taules, sintetitzats per les relatores, es publicaran en línia i posteriorment i de forma definitiva a Treballs de Sociolingüística Catalana 32.

 

Taula 1. Principis i resultats del model de conjunció en català

Data: 9 de desembre 2020, 18h

Participants:

  1. Joaquim Arnau (Universitat de Barcelona)
  2. Xavier Vila (Universitat de Barcelona)
  3. Francina Martí (Presidenta de l’Associació de Mestres Rosa Sensat)
  4. Carme Rider (Presidenta Societat Catalana de Pedagogia)

Moderador: Miquel Àngel Pradilla. Relatora: Luci Nussbaum

Enllaç d’accés: https://us02web.zoom.us/j/81840414679?pwd=Rlo5enZ4czZlSnh5aml4Y2xDRTRVZz09

ID de reunió: 818 4041 4679

Codi: HGS$10

 

Taula 2. Reptes i oportunitats de l’educació lingüística a Catalunya: la realitat dels centres educatius

Data: 13 de gener 2021, 18h

Participants:

  1. Xavier Planàs (docent de primària)
  2. Puri Pinto (docent de secundària)
  3. Xavier Diez (portaveu nacional d’USTEC·STEs)

Moderador: Llorenç Comajoan. Relatora: M. Mercè Solé

Enllaç d’accés: s’anunciarà properament.

 

Taula 3: La conflictivització de l’educació lingüística a Catalunya

Data: 10 de febrer 2021, 18h

Participants:

  1. Eva Pons (Universitat de Barcelona)
  2. Pere Mayans (Professor de secundària)
  3. Àlex Gutiérrez (Diari Ara)

Moderador: Joan Pujolar. Relatora: Maria Sabaté

Enllaç d’accés: s’anunciarà properament.

 

Taula 4: l’ús de la llengua catalana entre infants, adolescents i joves en contextos no escolars

Data: 10 de març 2021, 18h

Participants:

  1. Arnau Rius (Canal Malaia)
  2. Gerard Hausmann (Canal Super3)
  3. Ivan Solivellas (lingüista, membre de l’executiva de Plataforma per la Llengua)

Moderadora: Alexandra Monné. Relatora: Mireia Trenchs

Enllaç d’accés: s’anunciarà properament.

Una resposta a Cicle sobre el model lingüístic de l’educació obligatòria a Catalunya

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Activitats programades
  • 30.09.2021 | 16:30 |
    Sinergies de Recerca I: GLOCIC (UdL)/TRANSLINGUAM-UNI (UPF)
    » Més informació «
Pàgina del 40è aniversari
Administració