Declaració de la SOCS sobre el model lingüístic educatiu a Catalunya

Podeu descarregar-vos la declaració en aquest enllaç.

La Societat Catalana de Sociolingüística, en el marc de les seves activitats d’estudi i reflexió sobre aspectes lingüístics d’interès social, va impulsar un cicle de quatre taules rodones sobre el model lingüístic de l’educació obligatòria a Catalunya. Properament, el treball de les relatores d’aquestes sessions es publicarà al número 32 de Treballs de Sociolingüística Catalana, que sortirà en breu en la seva versió digital.  La junta també ha cregut que ara era un moment en què calia fer públic un posicionament sobre aquest tema, més enllà de la síntesi que es pogués derivar d’allò discutit en les taules rodones. Tenint present el paper històric que la nostra societat ha tingut en el desenvolupament de les polítiques lingüístiques als Països Catalans, ens ha semblat que avui i ara era necessari parlar, construir un posicionament com a col·lectiu, i invitar altres actors dels nostres territoris a mobilitzar-se per actualitzar els principis i les pràctiques d’ensenyament i renovar el compromís d’institucions i societat civil envers la llengua catalana en el marc del respecte i reconeixement de la diversitat i dins els condicionants polítics, socials, legals i pedagògics que es donen ara mateix.

Adjuntem doncs en aquesta entrada del blog el document que a nivell de junta hem consensuat per fer públic i on trobaràs més detalls sobre les raons, la valoració de la situació i les propostes que fem. Aquest cop és un escrit relativament llarg per la complexitat i importància que al nostre entendre té el tema.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Activitats programades
  • No hi ha novetats
Pàgina del 40è aniversari
Administració